| کد خبر: 27777 |

عضو هیئت علمی دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری در گفتگو با تین نیوز تشریح کرد:

◄ راهکارهای توسعه صنعت هوانوردی

تین نیوز | عضو هیئت علمی دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری، گفت: توسعه حمل و نقل هوایی عمومی، گام نخست در پیشرفت صنعت هوانوردی کشور است.

اصغر فرشباف در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با تاکید بر اینکه صنعت هوانوردی بر پایه منافع اقتصادی کشورها استوار است، گفت: صنعت هوانوردی، یکی از صنایعی است که کارآفرینی آن بالا و گسترده است و نیازی به تمرکز در یک منطقه ندارد، حتی می توان به صورت خدمات فنی با خارج از کشور همکاری کرد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت هوانوردی ایران بخصوص در حوزه هوانوردی عمومی فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد، افزود: توسعه و پیشرفت صنعت هوانوردی، مستلزم بسترسازی مناسب است.

عضو هیئت مدیره انجمن هوافضای ایران، افزود: منظور از بستری سازی مناسب، برنامه های زیر بنایی در راستای توسعه منطقه ای، آموزش در زمینه های نیروی انسانی، فعالیت های اجرایی و مدیریت غیر متمرکز، فرآیند سرمایه سازی و ... مطابق با استاندرادهای جهانی است.

فرشباف ادامه داد: بسترسازی در صنعت هوانوردی، یک موضوع بسیار مهم است، به نحویی که انتقال تکنولوژی بدون بسترسازی مناسب، امکان پذیر نخواهد بود. هر گونه برنامه ریزی بدون بسترسازی، با شکست روبرو خواهد شد و جز اتلاف سرمایه های ملی حاصلی دیگر نخواهد داشت.

وی به راهکارهای اجرایی برای توسعه صنعت هوانوردی اشاره کرد و گفت: توسعه حمل و نقل هوایی عمومی، گام نخست در پیشرفت صنعت هوانوردی کشور است.

عضو هیئت مدیره انجمن هوافضای ایران، تصریح کرد: سرمایه گذاری در استان های مختلف، برای توسعه حمل و نقل هوایی عمومی، در کنار تقویت بخش خصوصی، و افزایش حمایت های دولت با بسته های حمایتی مشخص و شفاف، می تواند زمینه رشد و توسعه صنعت هوانوردی کشور را فراهم سازد.

فرشباف با تاکید بر لزوم حمایت های دولت در صنعت هوانوردی افزود: اگر دولت حمایت های مالی از یک سیستم می کند، باید حتما فرآیند پاسخگویی از سیستم را در برنامه داشته باشد. حمایت های دولت در کنار توانمندی های بخش خصوصی، زمینه رشد و توسعه این صنعت را فراهم خواهد کرد.

عضو هیئت علمی دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری، با اشاره به اینکه حمل و نقل هوایی، صنعت پیچیده ای است که به نیروی انسانی متخصص نیاز دارد، گفت: حضور کمرنگ بخش خصوصی در صنعت هوانوردی، بخاطر بی بهره بودن از حمایت های دولتی، یکی از مشکلات صنعت هوانوردی کشور است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.