| کد خبر: 27397 |

◄ آزاد راه تهران شمال چگونه توجیه اقتصادی پیدا می‌کند؟

تین نیوز | انتشار گزارشی در تین نیوز با این عنوان که "ساخت آزاد راه تهران شمال توجیه دارد؟" که در آن تعدادی از کاربران تین نیوز نظرات خود را در خصوص توجیه یا عدم توجیه ساخت آزاد راه تهران شمال بیان کرده بودند موجب شد برخی دیگر از آنان نیز به بیان دیدگاه خود دراین مورد بپردازند.
 این نظرات به شرح زیر است:

1- واقعا جای تعجب دارد که دولتمردان ما نسبت به این واقعیت ها واقف نیستند پس وای به حال این ملت با این دولتمردانشان!!!!!! 

2- همه طرح ها و لوایح که نباید دارای دید اقتصادی باشد که اهل فن جواب نطریه توجیه اقتصادی را خواهند داد. اما من یک سوال ساده دارم اگر ساکن مسیر جاده چالوس بودید و یک کار حیاتی برای شما پیش آمد یا تهدید منطقه ای رخ داد چه؟ اگر خدای نخواسته در ایام تعطیل کسی نیازمند دسترسی ساده باشد تکلیف این همه نیازمند چیست؟ مگر ساخت یک مدرسه چقدر توجیه اقتصادی برای یک محله دارد به نظر اینجانب ممکن است طرحی صرفه اقتصادی نداشته باشد ولی نیاز است. 

3- این مسیر می‌تواند توجیه آمایشی و علیهذا اقتصادی پیدا کند اگر:
۱۲۰۰۰ میلیارد تومان از طریق سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی تأمین شود. اگر تعرفه عبور و بهره برداری به سرمایه گذار و سازنده برای مدت محاسبه شده تعلق گیرد، آنگاه بودجه تأمین می شود. بنیادها و انبوه سازان مجوز ساخت مناطق مسکونی و صنعتی و تجاری در مسیر داشته باشند. از این مسیر برای ترانزیت کالا به شمال کشور استفاده شود. نگهداری و بهره برداری با حفظ مالکیت ملی به بخش خصوصی سرمایه گذار در غالب یک شرکت ۱۰۰ درصد خصوصی وا گذار شود. عبور خودروهای فرسوده و مسئله دار از این مسیر ممنوع باشد. حتی یک ریال بودجه دولتی برای این مسیر هزینه نشود. این مسیر نیاز به طراحی مجدد و مطالعه تخصصی پیشرفته دارد که در توان مهندسین مشاور وطنی نیست و بهترین منابع اروپائی (فرانسوی،اتریشی،آلمانی،انگلیسی) هستند. فاینانس بین المللی گزینه ایده ال است که در شرایط فعلی بانکی کشور دشوار ولی غیرممکن نیست. 

4- آقاى روحانى آيا جان مردم كه در اين راه باريك چالوس به مخاطره می‌افتد براى شما اهميت دارد؟ آيا وجدان شما از اينكه مردم مظلوم راه ٢ساعته را ١ ساعت طى مى كنند ناراحت نمی شود؟ آيا از اينكه ٣٥ساله وعده ساخت اين آزادراه رابه مردم بى دفاع می دهيد ناراحت نمی شويد؟

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مجتبی 0 0

    اگر امکان دارد خواهش میکنم یکی از هزار آقایانی که مال این مردم مظلوم هموطن! را بصورت چند هزار میلیاردی اختلاص فرمودند بخاطر رضای خدا و خرید تضمینی آخرتشان از اختلاصشان توبه کنند و آنرا هزینه بزرگراه شمال کنند تا مردم دعاشان کنند با تشکر قبلی از طرف ملت همیشه در صحنه

  • نیما 0 0

    قطعه اول این پروژه، پیشرفت محسوسی دارد، تونل تالون به طول ۵ کیلومتر در ۳ شاخه، کامل حفاری شده و در حال لاینینگ است، راه و جاده این قطعه هم پیشرفت عینی را نشان می دهد، می توانید درصد پیشرفت قطعه یک را از گوگل مپ ببینید. با افتتاح این قطعه، ۶۰ کیلومتر از مسیر کاسته شده و دیگر رفتن به کرج و از دست دادن زمان، انرژی، سوخت و کلی اعصاب خوردی ترافیک تهران کرج را نخواهیم داشت. از طرفی بار تهران کرج هم درصدی کاسته خواهد شد. این قطعه بسیار حیاتی و باصرفه است. قطعه یک را باید ساخت و به ادامه راه کرج چالوس متصل کرد، اما راه کرج چالوس نباید تعریص شود و زیبایی های این جاده از بین برود. اما قطعه ۲ و ۳ که به موازات کرج چالوس هستند فعلا باید از الویت ساخت و بودجه کشوری حارج شوند و کم کم کار خود را ادامه دهند. در حال حاضر تونل اکنشافی البرز در قطعه ۲ به طول ۶.۵ کیلومتر تمام شده و روی دو تونل موازی دیگر کار می شود تا مسیر ۵ کیلومتر گوتاه تر شود.

  • کارشناس حمل ونقل 0 0

    برای سایت تین متاسفم که بجای طرح وبحثمسایل تخصصی در مورد حمل ونقل به پوپولیسم میدان میدهد. کجای دنیا پروژه ها را فارغ از مسایل اقتصادی اجرا میکنند, آنهم در مورد پروژه ای مثل تهران شمال که به قیمت الان بیش از ۱۲۰۰۰ میلیارد تومان هزینه برای کشور دارد, در شرایط مالی فعلی کشور که حتی پروژه های ضروری اقتصادی هم با مشکل تامین مالی مواجهند.