| کد خبر: 264570 |

افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت بلیت قطار تهران- کربلا

مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن گفت: قیمت بلیت قطار تهران-کربلا در مقایسه با ایام اربعین حدود ۱۰ درصد افزایش دارد که این افزایش از سمت کشور عراق است.

تین نیوز

مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن گفت: قیمت بلیت قطار تهران-کربلا در مقایسه با ایام اربعین حدود ۱۰ درصد افزایش دارد که این افزایش از سمت کشور عراق است.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جلال مختاری گفت: از صبح امروز فروش بلیت قطار تهران-کربلا آغاز شده و پیش بینی می شود که استقبال مسافران از این مسیر با توجه به نزدیک شدن ایام فاطمیه بیشتر شود.

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت راه آهن، قیمت بلیت قطار در ایام اربعین بین  یک میلیون و صد هزار تومان تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود که از سمت کشور عراق  تخفیفاتی در نظر گرفته شده بود، اما در حال حاضر با توجه به آنکه تخفیف های کشور عراق برداشته شده این مبلغ حدود  ۱۰ درصد  افزایش یافته است.

 مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قطار ترکیبی تهران-کربلا روز های شنبه از ایستگاه تهران حرکت می کند و مسافرین پس از عبور از مرز شلمچه، با اتوبوس از شلمچه تا بصره را طی می کنند و از آنجا مجددا با قطار تا کربلا سیر خواهند کرد.

وی افزود: قطار برگشت نیز از شهر کربلا صبح روز های شنبه هر هفته به سمت بصره  است و از آنجا مسافران با اتوبوس به مرز شلمچه می روند و از شلمچه تا ایستگاه نهایی تهران به وسیله قطار حرکت می کند.

او می گوید: در حال حاضر حرکت این قطار یک روز در هفته است  که از  تهران به صورت ترکیبی از تهران تا شلمچه با قطار چهارستاره، سپس طی مسیر ۳۰ کیلومتری با اتوبوس تا بصره و سپس با قطار عراقی از بصره تا کربلا خواهد بود. قطار های مختلفی در کربلا وجود دارد، ولی قطار هایی که با مبدا  و مقصد تهران و کربلا و بالعکس هستند ۴ تخته و مشابه قطار های غزال است. این قطار ها ۷ واگن دارد که ۴ تخته، اتوبوسی و اتوبوسی وی آی پی است.

مختاری گفت: با توجه به سهولت و افزایش کیفیت خدمات در این مسیر پیش بینی می شود که استقبال مردم از این شرایط افزایش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.