| کد خبر: 260188 |

راه آهن رشت انزلی جایگزینی مناسب برای راه آهن رشت آستارا

اتصال خط ریلی رشت به انزلی حتی می‌ تواند به دلیل مسافت کمتر، گزینه‌ ای مناسب‌ تر و عملیاتی‌ تر نسبت به اتصال خط ریلی رشت آستارا باشد که قرار است در ۵ سال آینده به بهره برداری برسد.

تین نیوز

تحلیل گر امور حمل و نقل و ترانزیت گفت:  عدم بازارسازی و شبکه سازی موجب می‌شود تا نوک پیکان انتقادات به سمت بخش حمل و نقل و به خصوص حمل و نقل دریایی برود.

 به گزارش  تین نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا چشم جهان با بیان اینکه فقدان بازارسازی و شبکه سازی باعث کاهش مشتریان بین المللی برای شرکت‌های ایرانی می‌شود، عنوان کرد: در چنین حالتی، وجود یک روند تجاری ثابت یا رو به رشد، دور از ذهن می‌نماید.

 وی افزود: اگر به وضعیت کنونی بندرگاه‌ها و گمرکات کشور نگاه بیندازیم متوجه می‌شویم که از لحاظ توسعه ظرفیت پذیرش کالا، رشد چشمگیر بوده و اقدامات متعددی انجام شده است.

گزارش پر بازدید روز را بخوانید؛ 

◄ کمیسیون شرکت های حمل و نقل مسافر از صورت وضعیت های اربعین کاهش یافت

◄ کمبود راننده و استفاده از رانندگان بازنشسته اتوبوس در جابجایی زائران اربعین

◄ نگرانی از افزایش قیمت بنزین؛ دلیل ایجاد صف های طولانی در جایگاه ها

 

 این تحلیل گر گفت: لزوما با گسترش سازه‌ها در بندرگا‌ها و گمرکات به تنهایی نمی‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت چرا که برای توسعه در این رابطه نیاز است تا تمامی قسمت‌های این پازل با یکدیگر رشد کنند و موضوعات حمل و نقل به صورت تخصصی‌تر دنبال شود که ترانشیپ، ترانزیت و محمولات داخلی  بخشی از این مجموعه هستند.

به گفته وی با ایجاد این تلفیق است که می‌توان در زمینه پاسخگویی به نیاز‌های داخلی و البته کسب سهم موثر و پایدار از مبادلات تجاری منطقه ای، فرامنطقه‌ای و بین المللی موثر عمل کرد.

وی افزود:  کشور برای توفیق در تسهیل تجارت از طریق گرینه حمل و نقل باید بر روش هایی تمرکز کند که هم اینک پتانسیل‌های کامل تری را ارائه می‌دهند.

 به گفته وی در حال حاضر [در کریدور شمال - جنوب] تمرکز بر روی حمل و نقل جاده‌ای گزینه‌ای بهتر و مناسب‌تر از حمل و نقل ریلی است. زیرا این گزینه می‌تواند با توجه به شرایط حاکم از قبیل آماده نبودن خط ریلی رشت به آستارا و یا خط ریلی زاهدان به چابهار، عملکرد بهتری داشته باشد.

 به گفته وی با انتخاب این گزینه، نقل و انتقال کالاهای ترانزیتی در کمتر از ۴ روز از شمال به جنوب کشور و بالعکس انجام می شود.

 وی ایجاد  زیرساخت‌ ها و روساخت‌ ها در کشور را گام موثر برای ایجاد ارتباط دائمی با ظرفیت‌های کشتیرانی در شمال و جنوب کشور عنوان کرد و گفت: اتصال خط ریلی رشت به انزلی حتی می‌تواند به دلیل مسافت کمتر، گزینه‌ای مناسب‌تر و عملیاتی‌تر نسبت به اتصال خط ریلی رشت - آستارا باشد که قرار است در ۵ سال آینده به بهره برداری برسد.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بلک بری 7 2

    واقعن خائن هستین

  • امین 4 4

    به کوری چشم دشمنان گیلان،راه اهن رشت_استاراساخته میشه تاکورشودهرانکه نتوانددیدابادی گیلان و

    • امیر 3 1

      اگر واقعا آبادی گیلان هدف شما و سایر طرفداران ساخت راه آهن رشت آستارا هست، چرا هر بار انتقادی از این طرح میشه به شکل احساسی به شخصیت گوینده حمله می‌کنید؟
      این نحوه گفتگو نگرانی برای آبادی استان را به ذهن متبادر نمی‌کند، به نظر میرسد هدف اصلی از دفاع مطرح شده چیز دیگری است که قابلیت بیان ندارد وگرنه در مقابل انتقاد فنی و مستدل و منطقی باید جواب فنی و مستدل و منطقی بدهید

  • ناشناس 3 1

    اولویت خط آهن مشهدبه چابهار خط آهن زاهدان به چابهاراست تمرکزبایدبرتکمیل این بخش باشد

  • رامین صفایی 4 1

    این به اصطلاح تحلیل گر
    امور ترانزیت و حمل و نقل که حتی
    حاضر نیست اسم خودش را هم
    پای مقاله پوچ و بی ارزش خود بنویسد ادعا کرده که راه آهن رشت به کاسپین می تواند جایگزین راه آهن رشت به آستا را شود . ایشان هنوز نمی داند که راه آهن رشت به آستارا کالاها را
    سریعتر از کشتی به مقصد
    می رساند و از طرف دیگر لازم نیست در یک بندر کالا تخلیه شود و با کشتی به بندر دیگری حمل شود و دوباره آنجا تخلیه شود و سپس بار کامیون یا قطار شود که همین کار زمان حمل بار
    را افزایش داده و احتمال آسیب دیدن و یا فساد محموله را بیشتر میکند .

    • تین نیوز 0 4

      با سلام به مخاطب محترم جناب آقای صفایی، نام تحلیلگر در خبر ذکر شده است. به نظر می آید فقط عنوان یا خلاصه خبر را خواندیه اید.

  • محمد تقی 1 1

    باسلام هدف از اول حمل کالا از مبداء به مقصد. ریلی بوده دیگر چه لزومی دارد دوباره کاری شود.

  • ناشناس 1 0

    فقط قصد دارند به بهانه راه آهن گیلان را ویران کنند از جنگل گرفته تا دریا شرم آوره بسه دیگه این یک ذره طبیعت رو دیگه داغون نکنید انسانیت داشته باشید

  • امین 0 0

    به نظر جزو مافیایی منطقه ازاد انزلی هستین . جناب تین نیوز

  • یاشار 1 0

    نمی دانم این کلیپ و متن را چه کسی ساخته ودرست کرده ولی میدونم یه گیلک به تمام معنا ویک انزلی پرست دوآتیشه هست ودشمن آستارا

  • ناشناس 1 0

    باسواد دکتر پروفسور ،راه آهنی که زده شده برا اتصال راه آهن روسیه آذربایجان با ایرانه انقدر فهمیده هستید که این موضوع رو نمیفهمید انزلی فقط راه دریایی داره اما آستارا هم راه زمینی هم دریایی هم راه آهن و این که اینقدر آستارا عقب افتاده در اقتصاد اینه که همین رشت و انزلی اجازه نمیده آستارا بندر آزاد بشه و هر امتیازی که میخوان به آستارا بدن رو با کارشکنی یا عقب میندازن یا اینکه لغو میکنن

  • حمیدی 1 0

    راه آهن رشت آستارا از چند تا شهر مهم گیلان عبور میکنه یکی از شهرها صومعه سراست که یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان مرغ کشوره وقتی با مرغداران صحبت می‌کنید همیشه از گرانی هزینه حمل خوراک طیور ناله می‌کنند با افتتاح راه آهن یکی از مزایا برای مرغداران کاهش هزینه های حمل هستش