راه آهن رشت انزلی جایگزینی مناسب برای راه آهن رشت آستارا
اتصال خط ریلی رشت به انزلی حتی می تواند به دلیل مسافت کمتر، گزینه ای مناسب تر و عملیاتی تر نسبت به اتصال خط ریلی رشت آستارا باشد که قرار است در ۵ سال آینده به بهره برداری برسد.
تحلیل گر امور حمل و نقل و ترانزیت گفت: عدم بازارسازی و شبکه سازی موجب میشود تا نوک پیکان انتقادات به سمت بخش حمل و نقل و به خصوص حمل و نقل دریایی برود.
به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا چشم جهان با بیان اینکه فقدان بازارسازی و شبکه سازی باعث کاهش مشتریان بین المللی برای شرکتهای ایرانی میشود، عنوان کرد: در چنین حالتی، وجود یک روند تجاری ثابت یا رو به رشد، دور از ذهن مینماید.
وی افزود: اگر به وضعیت کنونی بندرگاهها و گمرکات کشور نگاه بیندازیم متوجه میشویم که از لحاظ توسعه ظرفیت پذیرش کالا، رشد چشمگیر بوده و اقدامات متعددی انجام شده است.
گزارش پر بازدید روز را بخوانید؛
◄ کمیسیون شرکت های حمل و نقل مسافر از صورت وضعیت های اربعین کاهش یافت
◄ کمبود راننده و استفاده از رانندگان بازنشسته اتوبوس در جابجایی زائران اربعین
◄ نگرانی از افزایش قیمت بنزین؛ دلیل ایجاد صف های طولانی در جایگاه ها
این تحلیل گر گفت: لزوما با گسترش سازهها در بندرگاها و گمرکات به تنهایی نمیتوان به اهداف مورد نظر دست یافت چرا که برای توسعه در این رابطه نیاز است تا تمامی قسمتهای این پازل با یکدیگر رشد کنند و موضوعات حمل و نقل به صورت تخصصیتر دنبال شود که ترانشیپ، ترانزیت و محمولات داخلی بخشی از این مجموعه هستند.
به گفته وی با ایجاد این تلفیق است که میتوان در زمینه پاسخگویی به نیازهای داخلی و البته کسب سهم موثر و پایدار از مبادلات تجاری منطقه ای، فرامنطقهای و بین المللی موثر عمل کرد.
وی افزود: کشور برای توفیق در تسهیل تجارت از طریق گرینه حمل و نقل باید بر روش هایی تمرکز کند که هم اینک پتانسیلهای کامل تری را ارائه میدهند.
به گفته وی در حال حاضر [در کریدور شمال - جنوب] تمرکز بر روی حمل و نقل جادهای گزینهای بهتر و مناسبتر از حمل و نقل ریلی است. زیرا این گزینه میتواند با توجه به شرایط حاکم از قبیل آماده نبودن خط ریلی رشت به آستارا و یا خط ریلی زاهدان به چابهار، عملکرد بهتری داشته باشد.
به گفته وی با انتخاب این گزینه، نقل و انتقال کالاهای ترانزیتی در کمتر از ۴ روز از شمال به جنوب کشور و بالعکس انجام می شود.
وی ایجاد زیرساخت ها و روساخت ها در کشور را گام موثر برای ایجاد ارتباط دائمی با ظرفیتهای کشتیرانی در شمال و جنوب کشور عنوان کرد و گفت: اتصال خط ریلی رشت به انزلی حتی میتواند به دلیل مسافت کمتر، گزینهای مناسبتر و عملیاتیتر نسبت به اتصال خط ریلی رشت - آستارا باشد که قرار است در ۵ سال آینده به بهره برداری برسد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.