| کد خبر: 256520 |

زمزمه شراکت قطر و عربستان در حوزه هوانوردی

پس از اعلام پیشنهاد هواپیمایی قطر مبنی بر کمک های فنی متقابل با هواپیمایی عربستان، مشارکت دو کشور در عرصه هوانوردی قوت گرفته است.

تین نیوز

پس از اعلام پیشنهاد هواپیمایی قطر مبنی بر کمک های فنی متقابل با هواپیمایی عربستان، مشارکت دو کشور در عرصه هوانوردی قوت گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از میدل ایست نیوز، این پیشنهاد قطر به تأثیر مشارکت احتمالی در بازار هوانوردی منطقه و آینده رقابت با هواپیمایی امارات پرداخته است؛ به ویژه که اعلام این پیشنهاد توسط اکبر باکر، مدیر عامل هواپیمایی قطر، در کنفرانسی مطبوعاتی در نمایشگاه بازار سفر عربی در دبی انجام شد.

از دیگر موضوعاتی که بر اهمیت مشارکت قطر و عربستان در حوزه هوانوردی می افزاید، این است که این مشارکت، اولین شرکت هواپیمایی منطقه که هواپیمایی قطر است را در کنار هواپیمایی عربستان، که به تازگی برای رقابت در منطقه و جهان در حوزه پروازهای غیرنظامی تاسیس شده قرار می دهد.

این مشارکت همچنین می تواند از طریق افزایش جابجایی مسافران و حمل و نقل میان قطر و عربستان و نیز گشودن افق های جدید برای همکاری عمیق تر در سایر زمینه ها از جمله گردشگری، بازرگانی و فرهنگ، بازده اقتصادی برای دو کشور و شرکت های هواپیمایی دیگر کشورهای شورای همکاری داشته باشد.

این در حالی است که برخی ناظران خاطرنشان کردند که در پی این مشارکت، ممکن است هواپیمایی امارات در رقابت با قطر و عربستان که از بازار گسترده و روبه رشد عربستان استفاده می کنند، با چالش هایی مواجه شود.

در ماه مارس گذشته، «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان اعلام کرد که برنامه های مختلفی برای ایجاد یک شرکت هواپیمایی جدید به جای سرمایه گذاری در خطوط هواپیمایی کنونی این کشور دارد.

این شرکت به طور رسمی در تاریخ 12 مارس کنونی رونمایی شد و چند روز بعد عربستان یک معامله تاریخی با شرکت بوئینک انجام داد و حدود 37 میلیارد دلار برای خرید ناوگان متشکل از 72 هواپیمای بوئینگ هزینه کرد.

همچنین یک روزنامه انگلیسی به نقل از مسئول اجرایی بلندپایه نزدیک به ولیعهد عربستان نقل کرد که این یک رقابت محض است، با این رویکرد که «شرکت من از شرکت تو بزرگتر است» و افزود که ولیعهد عربستان شخصا این موضوع را پیگیری می کند.

تاسیس این شرکت هواپیمایی یک گام بزرگ در رقابت با کشورهای شورای همکاری محسوب می شود و عربستان قصد دارد با امارات و قطر در زمینه شرکت های هواپیمایی رقابت کند.

با وجود اینکه تاریخ شرکت های هواپیمایی عربستان از قطر و امارات قدیمی تر است اما سه شرکت در امارات و قطر توانستند خود را در عرصه بین المللی جا بیندازند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.