| کد خبر: 256114 |

طراحی پلتفرم متمرکز برای فروش بلیت هواپیما

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه گرانفروشی بلیت هواپیما طبق قیمت های مصوب نیست، گفت که سازمان هواپیمایی کشوری به دنبال طراحی یک پلتفرم متمرکز برای عرضه بلیت است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه گرانفروشی بلیت هواپیما طبق قیمت های مصوب نیست، گفت که سازمان هواپیمایی کشوری به دنبال طراحی یک پلتفرم متمرکز برای عرضه بلیت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهرداد بذرپاش در پاسخ به اینکه آیا بلیت هواپیما کم و گران شده است، گفت: بلیت هواپیما کم نشده و قدری بیشتر هم شده است اما از مسئولان سازمان هواپیمایی خواسته ام که حتما باید فکری جدی درباره این موضوع اندیشیده شود؛ زیرا بلیت در شبکه های غیررسمی توزیع می شود و عده ای از سوداگران بلیت را گران تر به مردم می فروشند.  کسانی که با آبروی صنعت بازی می کنند و به این صنعت اجحاف می کنند هم به دستگاه قضایی معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: عدادی از ایرلاین ها از جمله ایرلاین های بزرگ سقف بلیت را رعایت می کنند و در سایت رسمی خود بلیت را عرضه می کنند، ایرلاین های دیگر بلیت را به عوامل فروش می دهند که آنها هم در شبکه های مختلف چندلایه بلیت را عرضه می کنند که گرانفروشی اتفاق افتاده است. از این رو من از مسئولان سازمان هواپیمایی خواستم یک پلتفرم متمرکز ایجاد شود که بلیت ها را عرضه کند که سازمان هم به دنبال طراحی این پلتفرم است که هرچه سریع تر این کار انجام شود.

​وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به اینکه آیا برنامه ای برای گران شدن بلیت هواپیما وجود ندارد، گفت: همه بلیت ها گران نشده، چند فقره که در سایت ها مشاهده می کنیم گران فروخته می شود، قیمت های مصوب نیست. اگر خود شرکت هواپیمایی به گران فروشی اقدام کند، مستقیما به تعزیرات معرفی می شود که شده است؛ اگر عوامل فروش و لایه های بعدی به بهانه های مختلف گرانفروشی کنند هم لغو مجوزشان در دستور کار قرار می گیرد و هم به مراجع رسمی قضایی معرفی می شوند.

در ماه های گذشته موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما که خواسته شرکت های هواپیمایی است، به نتیجه نرسیده و همین موضوع شائبه کمبود بلیت و گران فروشی توسط ایرلاین ها را مطرح کرده که از سوی مسئولان صنعت هوایی تکذیب شده است. با وجود این در آخرین اظهار نظرات، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد ظرف چند روز آینده مصوبه ای برای  پاسخگویی به مطالبات ایرلاین ها تصویب می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.