| کد خبر: 255846 |

رایگان سازی استفاده از وسایل نقلیه عمومی در شهر فرانسوی

شهروندان مون پلیه در فرانسه از دسامبر سال ۲۰۲۳ به طور رایگان از طریق وسایل نقلیه عمومی در سراسر شهر تردد خواهند کرد.

تین نیوز

شهروندان مون پلیه در فرانسه از دسامبر سال ۲۰۲۳ به طور رایگان از طریق وسایل نقلیه عمومی در سراسر شهر تردد خواهند کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، بدیهی است که عبور و مرور شهروندان از طریق وسایل نقلیه عمومی می تواند از جنبه های مختلف مانند کاهش انتشار گازهای گلخانه های و به دنبال آن، به حداقل رسیدن آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی را به دنبال داشته باشد، ضمن این که هزینه شهروندان را در بخش حمل ونقل کاهش خواهد داد و از این طریق به بهبود وضعیت مالی آن ها کمک خواهد کرد. گزارش ها حاکی از آن است که همه روزه بر تعداد شهرهای اروپایی افزوده می شود که به ترویج تردد رایگان از طریق وسایل حمل ونقل عمومی به منظور کاهش گرایش شهروندان به رفت و آمد از طریق وسایل نقلیه خصوصی می پردازند تا به واسطه آن، تحقق اهداف پایدار شهری را نیز تسهیل کنند.

حمل و نقل شهری فرانسه

مدیران مون پلیه ادعا کرده اند که از دسامبر سال جاری تردد به وسیله اتوبوس های عمومی و تراموا های برقی را برای تمام شهروندان رایگان خواهند کرد، ضمن این که قابلیت دسترسی مردم را به این وسایل نقلیه سبز از طریق ارتقای زیرساخت ها و افزایش خودروهای عمومی بهبود خواهند بخشید. مدیران شهر امیدوار هستند که اقدام جدید در کنار تمام مزایای خود بتواند به افزایش حس برابری میان مردم کمک کند، چراکه قابلیت عبور و مرور به روش های یکسان را میان آن ها ترویج خواهد داد.

گزارش ها حاکی از آن است که مدیران مون پلیه در سپتامبر سال ۲۰۲۰ به طور آزمایشی در روزهای آخر هفته استفاده از وسایل نقلیه عمومی را برای تمام شهروندان رایگان کردند که مزایای بی شمار این طرح آن ها را به اجرای آن در تمام طول هفته، البته برای افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال سوق داد. در نشستی که به تازگی بین مدیران شهر برای تحقق هدف صفر کربن اجرا شد، اعضای شورای شهر تصمیم گرفتند تمام شهروندان مون پلیه را در تمام روزهای هفته از خدمات حمل ونقل عمومی رایگان بهره مند کنند که البته هزینه لازم برای اجرای این طرح حدود ۱۵۰ میلیون یورو تخمین زده شده که گزارش ها حاکی از پیامدهای مثبت بی شمار آن و جبران بودجه تخصص یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.