| کد خبر: 255449 |

وعده شهردار تهران در مورد شکسته شدن کمر ترافیک؛

◄ کمر ترافیک نه تنها نشکست بلکه بدتر شد

اغلب شهروندان تهرانی با گلایه از ترافیک شدید تهران، از هدر رفتن عمر و وقت خود در ترافیک سنگین تهران اعلام نارضایتی کرده و از افزایش میزان ترافیک تهران در یک ماه و نیم گذشته از آغاز سال جدید خبر می دهند.

تین نیوز

اغلب شهروندان تهرانی با گلایه از ترافیک شدید تهران، از هدر رفتن  وقت خود در ترافیک سنگین تهران اعلام نارضایتی کرده و با تاکید بر این اظهارات شهردار تهران که سال گذشته وعده داده بود «سال 1402 ، کمر ترافیک می شکند»، از افزایش میزان ترافیک تهران در یک ماه و نیم گذشته از آغاز سال جدید خبر می دهند.

به گزارش تین نیوز ، وعده علیرضا زاکانی شهردار تهران در مورد «شکسته شدن کمر ترافیک و حل این مشکل در سال جاری»، در حالی در ماه های پایانی سال گذشته مطرح شد که به اعتقاد کارشناسان مدیریت شهری، تا وقتی شبکه مترو تهران و حومه تکمیل و ساخته نشود وضعیت ترافیک تهران تغییری نکرده و بهبودی در آن حاصل نمی شود.

کارشناسان معتقدند، تکمیل مترو نیز باید به صورت پوششی و شبکه ای صورت بگیرد یعنی نقطه مبدا و مقصد حداکثر 500 متر با نزدیک ترین ایستگاه فاصله داشته باشد تا این وسیله حمل و نقل عمومی بتواند در حل معضل ترافیک تهران کارگشا باشد.

به گفته آنان، یکی از دلایل افزایش میزان ترافیک در تهران و دیگر کلانشهرها، بی توجهی به اولویت هاست و تا وقتی اولویت گرایی وجود ندارد وضعیت بدتر هم می شود.

کارشناسان معتقدند، تهران مخلوطی از انواع گره های کور و پیچیده است و اگر شهرداری تهران بتواند فقط خط 6 و 7 و توسعه غربی خط 4 را به اتمام برساند و تحویل دهد همچنین ساخت مترو پرند و اسلامشهر تا میدان نماز به کمک وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی به پایان برسد، حداقل چند گره از این انواع گروه های کور پایتخت باز خواهد شد.

به اعتقاد آنان این که مسئولان شهری بدون توجه به توانمندی های موجود، وعده هایی همچون ساخت مترو پردیس، پرند، اسلامشهر و ورامین و خط 9 و 10 و 11 مترو تهران و .. را مطرح می کنند بیانگر آن است که یا مفهوم ابرپروژه را درک نمی کنند و یا بیشتر درگیر تبلیغات حزبی هستند که این موضوع مدیریت شهری را سخت می کند.

کارشناسان معتقدند اگر شهردار تهران همین پرونده های فعلی را هم ببندد یعنی دوره موفقی داشته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.