| کد خبر: 254962 |

افزایش کمرشکن اجاره مسکن در تهران

متراژ برخی از این خانه‌ها تنها 10 متر است!

تین نیوز

متراژ برخی از این خانه ها تنها 10 متر است!

به گزارش تین نیوز به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی، افزایش قیمت اجاره بهای مسکن در تهران باعث شده است اکنون نه تنها مردم مجبور به مهاجرت به مناطق پایین تر شهر شوند بلکه تمایل برای اجاره واحدهایی با متراژ پایین و حداقل امکانات نیز افزایش پیدا کند؛ تا آنجا که در بین آگهی های مسکن به ویژه در جنوب شهر می توان سوئیت های بسیار کوچک متراژ با سن بالا و حداقل امکانات را دید که عموما نیز ازسوی زوج ها یا حتی خانواده های دارای فرزند اجاره می شوند. متراژ برخی از این خانه ها تنها 10 متر است!

40 میلیون تومان ودیعه و سه میلیون تومان اجاره ماهانه مبلغی است که برای یک سوئیت 18 متری با عمر بیشتر از 32 سال در منطقه شمیران نو تعیین شده است.

در آگهی این ملک آمده است که واحد مذکور می تواند مناسب زوج هم باشد! صاحبخانه نیز این آگهی را تایید می کند و در این باره می گوید: شما روی 10 متر حساب کن، بقیه فضا سرویس بهداشتی و آشپزخانه است!» به این ترتیب هر فرد در نهایت پنج متر فضا برای زندگی خواهد داشت؛ فضایی با طول و عرض دو نیم متر!
این شرایط را می توان نمایی از وضعیت بازار اجاره در آغاز سال 1402 دانست.

براساس مطالعات کارشناسی، متوسط فضای استانداردی که فرد در یک شهر اشغال می کند و به آن نیاز دارد، 70 تا 136 متر است؛ با توجه به شرایط فعلی پیشنهاد وزارت کشور بین 40 تا 50 بوده است و اکنون آخرین آمارها فضایی بین 20 تا 50 متر را نشان می دهند؛ آماری که با وجود این میزان افزایش قیمت در بازار اجاره و در نتیجه اجاره خانه هایی با متراژ پایین تر باز هم کاهش می یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.