| کد خبر: 254956 |

◄ برنامه استراتژیک ترکیش ایرلاینز برای 10 سال آینده

ترکیش ایرلاینز به ویژه در طول 20 سال گذشته، عملکرد فوق العاده ای در گسترش ظرفیت، تعداد مسافران و سودآوری عملیاتی به دست آورده است و از میانگین صنعت نیز پیشی گرفته و امروزه به یکی از مهم ترین بازیگران هوانوردی بازرگانی در سطح جهان تبدیل شده است.

تین نیوز

خطوط هوایی ملی ترکیه، ترکیش ایرلاینز که در سال 1933 با ناوگانی متشکل از  پنج هواپیما تاسیس شد، با رشد شتابان سال به سال جایگاه خود را در صحنه جهانی تثبیت کرده است،  به ویژه در طول 20 سال گذشته، عملکرد فوق العاده ای در گسترش ظرفیت، تعداد مسافران و سودآوری عملیاتی به دست آورده است و از میانگین صنعت نیز  پیشی گرفته و امروزه به یکی از مهمترین بازیگران هوانوردی بازرگانی در سطح جهان تبدیل شده است.

 ترکیش ایرلاینز با عملکرد رشد چشمگیر خود کمک های قابل توجهی به اقتصاد و اشتغال کشور متبوع خود کرده و اهداف راهبردی خود را برای صدمین سالگرد تاسیس این  شرکت  با مردم به اشتراک گذاشته است.

 در راستای چشم انداز آن برای سال 2033، محورهای  تمرکز استراتژیک که هدف آنها ایجاد ارزش قابل توجه برای ذینفعان حامل پرچم ملی است، به شرح زیر است:

  ۱-دستیابی به درآمد تجمعی  بیش از 50 میلیارد دلار تا سال 2033

  ۲-دستیابی به حاشیه سود ناخالص بین 20 درصد تا 25 درصد طی سال های 2023-2033

  ۳-بهبود کارایی، حفظ انضباط در   هزینه و ایجاد فرصت های جدید برای ایجاد درآمد اضافی به منظور حفظ عملکرد مالی قوی شرکت

  ۴-کمک 140 میلیارد دلاری ارزش افزوده به اقتصاد ترکیه تا سال 2033

۵- افزایش ناوگان به 435 فروند  هواپیما تا سال 2023 و به بیش از 800 فروند هواپیما تا سال 2033 و همچنین  گسترش شبکه مسافربری به 400 مقصد پروازی

  ۶-دو برابر شدن ظرفیت حمل  مسافر در سال 2023 و  متوسط رشد سالانه ترافیک مسافر حمل شده  با نرخ 7 درصد تا سال 2033  

۷- خدمات رسانی به 170 میلیون مسافر تا سال 2033 در مقایسه با بیش از 85 میلیون مسافر در سال 2023

۸- افزایش نیروی انسانی به 150 هزار نفر  با احتساب شرکت های تابعه از ۷۵۰۰۰ نفر فعلی

  ۹-دوبرابر کردن حجم  محموله های بار هوایی  و قرار گرفتن ترکیش کارگو در بین سه شرکت حمل کننده بار هوایی  برتر جهان تا سال 2033 از طریق استفاده حداکثری از قابلیت ها و تسهیلات  عظیم هاب بار شرکت  تحت عنوان SmartIST، که در حال حاضر یکی از بزرگترین پایانه های بار هوایی در جهان است

۱۰- تاسیس شرکت هوایی  ارزان قیمت آناتولی جت ، بعنوان یک بازوی کمکی در عملیات ،این شرکت هواپیمایی نوبنیاد به عنوان یک شرکت تابعه جداگانه با شرایط نوین و   تغییر  نام تجاری ، اصلاح  ساختار  درآمد و هزینه و رسیدن به ناوگان هوایی مناسب با 200 فروند هواپیمای نسل جدید برای تقویت موقعیت رقابتی خود نیزعمل خواهدکرد  

  ۱۱-بهبود تجربه مسافر و شناخت برند جهانی شرکت از طریق:

الف – ارائه خدمات سفارشی به ازای  هر مسافر در همه کانال های سرویس رسانی 

  ب– تکمیل پروژه تغییر و بهسازی  کابین برای بهبود تجربه در پرواز

  ج– گسترش هر چه بیشتر برنامه مشتریان هوایی وفادار  تحت عنوان Miles & Smiles و افزایش تعداد اعضای فعال آن 

  د– رتبه بندی در بین سه شرکت هواپیمایی برتر جهان در ارائه بهترین تجربه دیجیتال با اجرای پروژه های جدید در  طرح های مبتنی بر تحول دیجیتال  

  ۱۲-تبدیل شدن به یک شرکت هواپیمایی پایدار از طریق:

الف – افزایش تعداد هواپیماهای نسل جدید در ناوگان

  ب– افزایش مصرف سوخت پایدار هوانوردی

  ج– افزایش تعداد ساختمان های دارای گواهینامه  تطابق با  شرایط زیست محیطی برای افزایش استفاده از انرژی های تجدیدپذیر

  د– تبدیل شدن به یک شرکت هواپیمایی با مصرف کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ از طریق اجرای پروژه های   استاندارد در بخش هوانوردی بازرگانی بین المللی و بر اساس مقررات ایکائو

 پروفسور دکتر احمد بولات، رئیس هیئت مدیره و  مدیرعامل ترکیش ایرلاینز، درباره اهداف اعلام شده فوق  گفت؛  «اینکه بتوانیم از آغاز فروتنانه 90 سال پیش خود به یکی از خطوط هوایی پیشرو در جهان تبدیل شویم، افتخار بزرگی برای ما است.

 امروزه ترکیش ایرلاینز، یک غول 90 ساله، از نظر ما یک فرد بالغ پویا و جوان است که فعالانه به توسعه خود ادامه می دهد. بله، سفر ما هنوز بسیار طولانی است و به عنوان خط هوایی ملی کشورمان، به طور مداوم اهداف کوتاه، میان و بلندمدت خود را در این ماجراجویی که در آن به چهار گوشه جهان می رسیم، اجرا و تعیین می کنیم.

 ما بسیار خوشحالیم که برنامه ریزی استراتژیک خود برای 100 سالگی خود که 10 سال آینده آن را جشن خواهیم گرفت و همچنین اهداف خود را که به اقتصاد و توسعه کشورمان در 10 سال آینده نیز  کمک شایانی می کند، به مردم اعلام کرده و به اشتراک می گذاریم.

 ما به عنوان عضوی از این مؤسسه زیبا که شناخته شده ترین برند جهانی ترکیه در جامعه بین المللی است، اطمینان می دهیم که با اطمینان به سمت هدف خود برای تبدیل شدن به بهترین شرکت هواپیمایی جهان حرکت می کنیم و بنابراین، به ساختن کشور خود ادامه خواهیم داد.  

در پایان، ترکیش ایرلاینز با استخدام بیش از 75000 نفر همراه با شرکت های تابعه خود، با داشتن شبکه بی نظیر، ناوگان مدرن، رویکرد خدماتی مثال زدنی و عملکرد مالی قابل توجه خود، با افتخار پرچم ملی ترکیه را در سال های آینده نیز به اهتزاز در خواهد آورد.

 منبع: ترکیش ایرلاینز

داریوش نیکنام

وبلاگ‌نویس
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.