| کد خبر: 254713 |

مدیرکل ساخت و توسعه راه های جنوب کشور:

۱۰۰ کیلومتر از مسیر ارتباطی جنوب به مرکز و شمال کشور، کاهش می‌یابد

مدیرکل ساخت و توسعه راه های جنوب کشور گفت: عملیات اجرایی در قطعه پایانی راه اصلی پاتاوه-دهدشت به عنوان میانبر اتصال استان های جنوبی با مرکز و کریدور شمال- جنوب کشور در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 95 درصد در حال اجرا است.

تین نیوز

مدیرکل ساخت و توسعه راه های جنوب کشور گفت: عملیات اجرایی در قطعه پایانی راه اصلی پاتاوه دهدشت به عنوان میانبر اتصال استان های جنوبی با مرکز و کریدور شمال جنوب کشور در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 95 درصد در حال اجرا است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی اکبر محمدی با اشاره به اهمیت تکمیل راه اصلی پاتاوه دهدشت برای ارتباط استان های جنوبی با مرکز کشور گفت: این محور بخشی از مسیر ارتباطی شمال  جنوب غرب کشور، با عنوان محور شهرضا - سمیرم - بهبهان است که ارتباط استان های جنوب غرب کشور را با استان های مرکزی برقرار می سازد و به نوعی میانبر بین استان های جنوبی و کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می شود.
وی طول این محور را 136 کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: 73 کیلومتر از این مسیر در قطعات 1، 2 و 4 زیر عبور قرار دارد و قطعه 3 به طول 63 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 95 درصد در حال ساخت است.
محمدی از این پروژه به عنوان یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویر احمد یاد کرد و گفت: با توجه به اهمیت تکمیل شدن این محور برای اتصال استان خوزستان به مرکز کشور و کوتاه شدن 100 کیلومتر از مسیر نسبت به محور موجود، تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بخش های باقیمانده محور از ضروریات است.
مدیرکل ساخت و توسعه راه های جنوب کشور افزود: این محور به درخواست مسئولان استانی در حال حاضر زیر عبور محلی قرار دارد و همین امر یکی از دلایل کند شدن عملیات اجرایی مسیر است و نیاز است تا عبور محلی از محور بسته شود تا باقیمانده عملیات اجرایی از جمله نصب مجدد علایم ایمنی مفقود شده در بخش هایی از پروژه و نصب روشنایی تونل ها و روسازی مسیر با سرعت بیشتری انجام شود.
وی افزود: نصب سامانه روشنایی تونل ها در دست اجرا است که نیازمند تأمین 350 میلیارد تومان اعتبار برای افزایش ایمنی و جلوگیری از بروز حوادث جاده ای است.
محمدی همچنین کوهستانی بودن مسیر و ریزشی بودن کوه ها را از عوامل اجرای پیچیده این محور اعلام کرد و افزود: تامین به موقع اعتبار مورد نیاز، عدم عبور محلی خودروهای سواری و سنگین در مسیر، موجب سرعت گرفتن اجرای بخش های باقیمانده از این محور می شود تا هرچه سریعتر این پروژه آماده تحویل شود.
وی اعتبار هزینه شده در راه اصلی پاتاوه-دهدشت را بیش از 1600 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: به منظور اتمام این پروژه حدود 1800 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سارا 0 0

    بعضی شهر ها با هم ظاهرا فاصله چندانی ندارن ولی چون جاده های پیچ وتاب داری دارن باعث شده مسافت بین دو شهر الکی زیاد بشه مثلا مسافت بین ۲ تا شهر واقعا ۳۵۰کیلومتر باید باشه ولی به خاطر جاده های طولانی که یه کوه یا گردنه ای ای رو ۵باردور می زنه طولانی می شه و۵۰۰کیلومتر می شه اگه بزرگ راه میان بر باشه تونل زیاد بزنن نزدیک ۲۰۰تا حتی ۴۰۰کیلومتر فاصله رو می تونن کم کنن