| کد خبر: 253371 |

◄ تضییع حقوق رانندگان توسط برخی شرکت های بزرگ مقیاس

شماری از رانندگان و کامیونداران عنوان کردند شرکت هاگ بار شعبه بندرعباس بر خلاف رویه قانونی که از تاریخ ۱۴۰۱.۰۹.۲۶ در سالن اعلام بار بندرعباس عملیاتی شده (نرخ صافی راننده) اقدام به کسر کمیسیون از نرخ اعلامی سالن نموده و تبعا مبلغ قابل توجهی از حق رانندگان را تضییع می نماید.

تین نیوز

شماری از رانندگان و کامیونداران عنوان کردند شرکت هاگ بار شعبه بندرعباس بر خلاف رویه قانونی که از تاریخ ۱۴۰۱.۰۹.۲۶ در سالن اعلام بار بندرعباس عملیاتی شده (نرخ صافی راننده) اقدام به کسر کمیسیون از نرخ اعلامی سالن نموده و تبعا مبلغ قابل توجهی از حق رانندگان را تضییع می نماید.

به گزارش تین نیوز ، نوید خیرمند فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا،  در این زمینه در شبکه های اجتماعی تاکید کرد: این موضوع گرچه به اطلاع مسئولان صنفی و دولتی در استان هرمزگان رسیده اما هنوز اقدامی در راستای برخورد با این شرکت متخلف صورت نگرفته است.

وی افزود: از آنجایی که برای دستگاه قضایی بارنامه دلالت بر عقد قرارداد می کند و مطابق ماده ۱۰ قانون مدنی، قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده اند در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد نافذ است، نمی توان دعوای حقوقی مطرح کرد. (چون خود راننده طبق قاعده اقدام بر ضد منافع خود اقدام کرده است).

بیشتر بخوانید:

دلسردی رانندگان از حمل کالاهای اساسی/ پرداخت ۶۰ روزه کرایه نمی صرفد

این راننده کامیون گفت: جهت اطلاع حمل بارهای دولتی معمولا از طریق مناقصه به شرکت برنده واگذار می شود و از آنجایی که در مناقصه شرکت تعهد به حمل تناژ مشخص یا برای مدت مشخص می نماید، موظف است تا پایان قرارداد به تعهد خود پایبند باشد.

او افزود: از آنجایی که در کشور ما، شرکت های حمل و نقل عمدتا صوری و یا مثل همین شرکت هاگ بار (با اینکه عنوان بزرگ مقیاس را یدک می کشد) فاقد ناوگان ملکی به اندازه تعهدی که داده اند، هستند؛ بخش عمده ای از بار به وسیله ناوگان خود مالک حمل می شود.

خیرمند عنوان کرد: متاسفانه عملکرد بسیاری از رانندگان و کامیونداران نشان داده بعضا با هر شکلی حاضر به همکاری بوده لذا این شرکت نه تنها به قوانین سازمان و نرخ اعلامی پایبند نبوده بلکه با وجود شرایط ویژه این روزها (تغییرات نرخ ارز و افزایش ۱۰۰ درصدی هزینه های تعمیر و نگهداری) حاضر به چشم پوشی از کمیسیون خود برای عمل به تعهداتش در مقابل صاحب کالا نیست.

او ادامه داد: جالب اینجاست که  شرکت فوق، قوانین سازمان در خصوص دریافت ۱۰ درصد کمیسیون را به دقت رعایت می کند ولی نرخ خالص دریافتی راننده را که همان سازمان مشخص کرده است، قبول ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر 0 0

    سلام جناب خیرمند وسلام برمدیران تین نیوز.درخصوص تخلفات آشکار شرکتهای حمل ونقل دادستان محترم بندرعباس اگر پرونده ای تشکیل شود با جدیت پیگیری میکند چون که شاهد برخوردهای جناب قهرمانی دادستان محترم بندرعباس در سابق بوده ایم مدیرکل اسبق سازمان حمل ونقل بندرعباس عملکرد بهتری از مدیرکل حمل ونقل کنونی دارد ودادستان محترم باید به تخلف شرکت هاگ بار ورود کند.

  • بی تعارف 0 0

    متاسفانه در سازمان حمل و نقل هیچ کدام قوانینی که حقوق راننده را به صراحت معلوم کرده رعایت نمی‌شود از طرفی جدیداً به هیچ عنوان به شکایات رانندگان رسیدگی نمیشود .

  • محمد ماروسی 0 0

    سلام بخاطر زیاد بودن راننده وکمی کار شرکت ها حمل سوخت با بستن فرداد 9درصدبدون دادن خرج خوراک که هر سرویس حدود یه هفته زمان میبرد که حدودان دومیلیون هشت صد هزار تومان میشود و درصد بابت بردن اون بار سه ملیون آیا با باقی مانده آن که دویست هزار تومان میمونه مخارج خانواده راننده جواب گو هست آیا یکی از دلایل قاچاق سوخت این نیست که مسیولین امر کوتاهی میکنم و نظارتی نیست