| کد خبر: 252814 |

بزرگ‌ ترین کشتیرانی جهان مراکز لجستیکی خود را در روسیه می‌فروشد​

بزرگ ترین خطوط کشتیرانی جهان اعلام کرد که با فروش دو مرکز لجستیکی خود در روسیه به یک شرکت ثبت شده در قبرس موافقت کرده است.

تین نیوز

بزرگ ترین خطوط کشتیرانی جهان اعلام کرد که با فروش دو مرکز لجستیکی خود در روسیه به یک شرکت ثبت شده در قبرس موافقت کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، گروه دانمارکی مولر ـ مرسک Moller-Maersk، که به عنوان بزرگ ترین خطوط کشتیرانی جهان شناخته می شود، روز دوشنبه اعلام کرد که با فروش دو مرکز لجستیکی خود در روسیه به یک شرکت ثبت شده در قبرس موسوم به "توسعه مالی IG" موافقت کرده است،
این اقدام بخشی از تلاش های شرکت مرسک برای خروج کامل از کشور تحریم شده روسیه است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی مرسک ، این شرکت مجوز فروش یک انبار در شهر نووراسییسک با ظرفیت 1500 کانتینر و یک سردخانه مخصوص کالاهای منجمد در سن پترزبورگ را از اتحادیه اروپا و روسیه دریافت کرده است.

کارستن کیلدال، مدیر ارشد بازرگانی این شرکت، گفت: ما از اینکه مالک جدیدی برای دو مرکز لجستیکی خود در روسیه پیدا کرده ایم خرسندیم و در نتیجه تصمیم خود را برای واگذاری تمام دارایی های خود در این کشور اجرا می کنیم.

در این گزارش اشاره شده است که شرکت توسعه مالی IG با آروسا، یک واردکننده بزرگ مواد غذایی در روسیه، برای راه اندازی این مراکز قراردادی منعقد کرده است.

در مارس 2022، مرسک اعلام کرد که به دلیل تحریم های غرب، دریافت سفارش های غیرضروری جدید به مقصد و مبدأ روسیه را متوقف خواهد کرد.

در ماه اوت، این شرکت 30.75 درصد از سهام شرکت اپراتور بنادر روسیه را به بزرگترین اپراتور کانتینری روسیه یعنی گروه دلوDelo Group فروخت.

رویترز نیز به نقل از سخنگوی مرسک اعلام کرد که این شرکت کشتیرانی هنوز باید چهار قایق یدک کش خود را با نام تجاری Svitzer بفروشد که تنها دارایی باقی مانده آن در روسیه است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.