| کد خبر: 252748 |

ترانزیت ۱۵ میلیون تن بار از راه آهن رشت آستارا

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت با اشاره به پیش بینی ۱۵ میلیون تن بار از طریق خط ریلی رشت آستارا گفت که با روسیه در حال مذاکره هستیم و زمانی که به جمع بندی نهایی برسیم، نتیجه را اعلام می کنیم.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت با اشاره به پیش بینی ۱۵ میلیون تن بار از طریق خط ریلی رشت  آستارا گفت که با روسیه در حال مذاکره هستیم و زمانی که به جمع بندی نهایی برسیم، نتیجه را اعلام می کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عباس خطیبی درباره نتیجه توافق با روسیه برای تامین مالی خط ریلی رشت - آستارا توضیح داد: ما با روسیه در حال مذاکره هستیم و این مذاکرات ادامه دارد به خوبی پیش می رود و زمانی که به جمع بندی نهایی برسیم که زمان زیادی هم باقی نمانده، نتیجه را اعلام می کنیم.

بیشتر بخوانید؛

◄ راه آهن رشت آستارا در انتظار توافق ایران و روسیه خاک می خورد

وی در پاسخ به اینکه آیا برای مسیر راه آهن رشت  آستارا ، تقاضای بار به اندازه کافی وجود دارد و طرف روسی برای بار عبوری تضمین خواهد داشت، گفت: ما در توافقاتمان به این موضوع پرداخته ایم و مشکلی از این بابت به وجود نمی آید.

معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور درباره عدد پیش بینی شده انتقال بار در این مسیر اظهار کرد: در این خط ریلی، ظرفیت سالانه ۱۵ میلیون تن پیش بینی کرده ایم اما اگر ارتباطات مهیا شود، فراتر از این عدد هم امکان انتقال از طرف مختلف و به شکل های مختلف زمینی و ریلی وجود دارد که در مذاکراتمان به این موضوع پرداخته می شود.

  راه آهن رشت آستارا از پروژه های اولویت دار ریلی کشور است که سه روش تامین منابع از طریق روسیه،  فاینانس داخلی و تهاتر نفت برای آن در نظر گرفته شده و باید دید با توجه به تاکید مسئولان، درنهایت با کدام روش تکمیل خواهد شد.

برای تکمیل راه آهن رشت آستارا هزینه ۸۰۰ میلیون یورویی برآورد شده و با توجه به اظهار تمایل روسیه برای مشارکت در تکمیل این پروژه ریلی به عنوان حلقه مفقوده ریلی کریدور شمال جنوب ، جلسات مشترکی از سوی مدیران وزارت راه و شهرسازی برای حضور و سرمایه گذاری مسکو در این پروژه برگزار شده است تا هم تامین اعتبار انجام شود و هم پیشرفت این طرح بزرگ و مهم سرعت گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.