| کد خبر: 252685 |

سبک و شناور مثل پر؛ طرح خیره‌ کننده معماران چینی برای فرودگاه شهر چانگچون

شرکت معماری چینی MAD Architects می گوید طرح متفاوت و شگفت آور آن ها در مزایده ای برای طراحی فرودگاه جدید شهر چانگچون برنده شده است.

تین نیوز

شرکت معماری چینی MAD Architects می گوید طرح متفاوت و شگفت آور آن ها در مزایده ای برای طراحی فرودگاه جدید شهر چانگچون برنده شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از دیجایتو، شرکت معماری MAD Architects به تازگی اعلام کرده است که برنده قراردادی برای ساخت اولین قطب بزرگ حمل ونقل هوایی در ترمینال جدید فرودگاه چانگچون چین شده است. این فرودگاه در زمینی 177.6 هکتاری ساخته می شود و علاوه بر استفاده از انرژی های سبز و ساختارهای پایدار، ظاهری بسیار مدرن شبیه به یک پر خواهد داشت.

فرودگاه شهر چانگچون.jpg2

شرکت MAD Architects که مقر آن در پکن قرار دارد، در پستی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که این مجموعه را در شهر چانگچون می سازد و قرار است محیط ساختمان های آن حدود 270 هزار متر مربع باشد. این ترمینال پس از تکمیل شدن، 54 گیت پروازی خواهد داشت و می تواند سالانه از 22 میلیون مسافر میزبانی کند.

فرودگاه جدید چانگچون چین با نگاه به آینده ساخته می شود

فرودگاه  جدید شهر چانگچون

به گفته MAD، این ترمینال از یک ساختار کوریدور سه-انگشتی بهره خواهد برد که با طاق های قوس دار احاطه می شود و چیدمانی هماهنگ با سایر بخش های ترمینال دارد. مسافران هنگام ورود به این ترمینال، سالن بزرگی را خواهند دید که دسترسی به قطار سریع السیر، مترو، خیابان و سایر شکل های حمل ونقل را فراهم می کند.

خط ریلی سریع السیر که پرمصرف ترین شیوه حمل ونقل است، کمتر از 200 متر از هاب اصلی فاصله خواهد داشت. سالن مترو هم برای سهولت بیشتر درون ساختمان اصلی ترمینال تلفیق شده است تا نیاز به جابه جایی ها را کمتر کند.

فرودگاه  جدید شهر چانگچون

این معماری خاص قرار است متضمن نیاز دائمی انسان در ارتباط با دیگر انسان ها و گیاهان باشد. به همین خاطر در داخل این مجموعه سیستمی از درختان و گردش آب تعبیه می شود تا اقلیم محلی شهر چانگچون را تداعی کند.

MAD می گوید: «این سیستم ساختاری، ریتم پوسته ساختمان را ادامه می دهد تا منطق انتقال نیرو را به نمایش بگذارد؛ نیرویی که با نور آسمان به سمت مرکز گرد می آید و به طور طبیعی حرکت مسافران را هدایت می کند.» سقف این مجموعه به گونه ای طراحی شده است که فضای داخلی پویایی را به وجود بیاورد که مثل یک پر شناور در هوا، سبک و چابک باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.