| کد خبر: 252422 |

زمین لرزه چه تاثیری بر فعالیت های بندری ترکیه خواهد داشت؟

به نظر نمی رسد که بروز حادثه زلزله باعث بروز حوادث مشابهی مانند انسداد کانال پاناما در جهان به وجود آورد و صرفا این بنادر برای مدتی در حمل و نقل دریایی دچار وقفه خواهند گردید.

تین نیوز

حادثه زلزله اخیر در ترکیه باعث بروز حوادث جانی و خسارت های مالی گردیده که باعث اندوه و ناراحتی شد که امید است هرچه زودتر این حادثه مدیریت گردد.

پس از سال ۲۰۰۲ به بعد و با روی کارآمدن حزب عدالت و توسعه، دولت ترکیه توانست با برنامه ریزی های جدید در سیاست و اقتصاد کلان بر مشکلات اقتصادی فائق آید و توانست با تاسیس سازمان برنامه دولتی ترکیه اقدام به برنامه ریزی های جامع ۵ ساله اقتصادی نماید.

کشور ترکیه با نهایت توان، سعی در آرامش سیاسی نمود. تهدید براندازی داخلی را با کنترل عواملی چون: فاکتورهای اقتصادی، کنترل شرایط اعتصاب عمومی و همچنین ساختارهای داخلی و سیاسی مدیریت کرد و با نزدیکی به امریکا، پیوستن به ناتو، ایجاد روابط با کشورهای همسایه دور و نزدیک، توسعه کشاورزی، توسعه منابع و … خود را به ۲۰ کشور صنعتی جهان تبدیل نمود.

البته لازم به ذکر است جذب سرمایه گذاران ایرانی که برای خرید املاک و تجارت از این کشور استفاده نمودند، از عوامل دیگری جهت پیشرفت ترکیه محسوب می گردد.

ترکیه پس از دبی، یکی از کشورهایی است که در مسیر حمل و نقل کالاهای ایرانی به اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی نقش مناسبی ایفا کرده است ولی باید درنظرداشت با توجه به میزان حادثه و درگیری دولت وقت ترکیه به نظر نمی رسد با توجه به بنادر فعال ترکیه، خلل بزرگی چون مسدود شدن کانال پاناما برای حمل و نقل دریایی جهان اتفاق بیفتد.

از بنادر مهم ترکیه می توان به: هوپا، سامسون، ترابزون و زونگولداک در کنار دریای سیاه، اسکندورن، مرسین و آنتالیا در کنار مدیترانه، ازمیر در کنار دریای اژه، جملیک، استانبول و ازمیت درکنار دریای مرمره اشاره نمود.

بنادر کشور ترکیه به سه دسته بنادر دولتی، بنادر شهرداری و بنادر خصوصی تقسیم بندی می گردد که همه بنادر استراتژیک، جزو بنادر دولتی هستند. بعضی از بنادر ترکیه علاوه بر امکانات فرود هواپیمای باری و اتصال به راه آهن به عنوان یک فاکتور مهم درخصوص مدیریت حمل ونقل به حساب می آید.

باتوجه به فاکتورهای فوق الذکر و تنوع اقلیم بنادر ترکیه، به نظر نمی رسد که بروز حادثه زلزله باعث بروز حوادث مشابهی مانند انسداد کانال پاناما در جهان به وجود آورد و صرفا این بنادر برای مدتی در حمل و نقل دریایی دچار وقفه خواهند گردید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سی نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.