| کد خبر: 252397 |

◄ پیش بینی کاهش 40 تا 50 درصدی تصادفات جاده ای تا سه سال آینده+ فیلم

شماری از رانندگان حرفه ای معتقدند بیشتر تصادفات، ناشی از خرابی جاده ها است تا جایی که اغلب برای رانندگان تجربه شده که وقتی داخل چاله های ایجاده شده در جاده ها افتاده اند، با این که فرمان خودرو دست راننده است اما خودرو هرجا خواست می رود.

تین نیوز

تصادفات جاده ای یکی از معضلات کشور است.  شماری از رانندگان حرفه ای معتقدند بیشتر تصادفات، ناشی از خرابی جاده ها است تا جایی که اغلب برای رانندگان تجربه شده که وقتی داخل چاله های ایجاده شده در جاده ها افتاده اند، با این که فرمان خودرو دست راننده است اما خودرو هرجا خواست می رود.

به گزارش تین نیوز ، آمارها نیز حاکی از آن است که در ایران تصادفات رانندگی  سالانه 17 هزار کشته و 350 هزار مجروح برجا می گذارد. تصادفات همچنین سالانه 7 درصد تولید ناخالص کشور یعنی 26 میلیارد دلار و 138 همت خسارات مستقیم و غیر مستقیم به اقتصاد کشور سالانه وارد می کند.

به تازگی سردار محمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در مراسم افتتاح پاسگاه های پلیس راهور گفت: یکی از موضوعات مهم در بحث کاهش تلفات، رسیدن به موقع سرصحنه، به موقع تخلیه کردن مصدومان و مجروحان و رساندن به مراکز درمانی است.

وی افزود: اگر بتوانیم تا ۳۰ درصد سرعت را افزایش دهیم، احتمالا منجر به کاهش تلفات جاده ای تا ۴۲ درصد می شود که در جایگاه خود بی نظیر است و می تواند در کاهش تلفات کمک کننده باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در این مراسم عنوان کرد: مقرر شده است با توانی که پلیس راهور و نیروهای همکار دارند در مدت زمان سه سال آینده با همکاری این سازمان با دستگاه هایی مانند پلیس، اورژانس و هلال احمر و... بتوانیم ۵۰ درصد از تلفات رانندگی را کاهش دهیم.

داریوش امانی افزود: اعتقاد مجموعه سازمان بر این است اگر به تجهیزات مورد نیاز پلیس اهمیت داده شود، در خدمت رسانی به کاربران جاده ای و کاهش تلفات رانندگی که از معضلات کشور است، اثرگذار خواهد بود.

فیلم پیوست مربوط به تصادفی است که ساعت 10 صبح روز شنبه 22 بهمن در جاده کرج چالوس رخ داده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    سه سال دیگه اصلا،ایران مانده واسمون با این سرعت ۴۰٪ دادا ؟!