| کد خبر: 252364 |

سرپرست مرکز پیش بینی هواشناسی اصفهان:

غرب و جنوب اصفهان برف می‌بارد

سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از آغاز بارش برف در غرب و جنوب استان از صبح امروز خبر داد.‌

تین نیوز

سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از آغاز بارش برف در غرب و جنوب استان از صبح امروز خبر داد.‌

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، لیلا امینی با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی در مناطق غرب و جنوب استان از صبح امروز، اظهار داشت: بیشترین میانگین بارشی تاکنون از اسلام موگویی از توابع فریدون‌شهر با ۱۵.۹ میلیمتر، شهر فریدون‌شهر ۱۳.۵، چادگان ۱۰.۷، خوانسار ۷.۹، سمیرم ۷.۱ و گلپایگان هفت میلیمتر آب حاصل از برف بوده که در این مناطق همچنان می‌بارد.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارش‌زا تا اوایل روز پنجشنبه به طور متناوب در استان ادامه خواهد داشت، افزود: هوای اکثر مناطق استان طی چهار روز پیش رو نیمه ابری تا ابری و با بارش برف و باران بویژه در نیمه غربی و جنوبی همراه است.

سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه در نیمه جنوبی استان وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: شدت فعالیت سامانه امروز یکشنبه و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۵ و ۲۶ بهمن) خواهد بود.

امینی اضافه کرد: احتمال آب‌گرفتگی معابر، کاهش دید، مه آلودی هوا، احتمال کولاک برف، اختلال در تردد بویژه در نیمه غربی و جنوبی طی این هفته در پی فعالیت این سامانه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کمینه دمای اکثر مناطق استان طی ۲۴ ساعت آینده سه تا پنج درجه افزایش می‌یابد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۰ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به سه درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی، بوئین میاندشت با دمای پنج درجه سلسیوس زیر صفر و شهرضا با دمای ۱۴ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.‌

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هشدار سطح نارنجی در خصوص پدیده جوی زمانی صادر می‌شود که احتمال خسارت گسترده زیاد بوده و لازم به اتخاذ تدابیری برای خسارت‌های احتمالی است. 

بر اساس این اطلاعیه سامانه بارشی از شامگاه امروز شنبه وارد استان می‌شود و بارش برف و باران فردا یکشنبه و روز دوشنبه (۲۳ و ۲۴ بهمن ماه) مناطق غرب و جنوب و به تدریج از نیمه روز سه‌شنبه و چهارشنبه علاوه بر مناطق غرب و جنوب، مناطق مرکزی و شمالی استان اصفهان را فرامی گیرد. بارش برف و باران، وزش تندباد موقتی، مه آلودی، کولاک در گردنه‌ها و ارتفاعات برف‌گیر استان در پی فعالیت چهار روزه این سامانه ناپایدار پیش‌بینی شده است.

در هشدار هواشناسی اصفهان آمده است: احتمال یخبندان، لغزندگی سطح جاده‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، آب‌گرفتگی معابر عمومی و کاهش شعاع دید در جاده‌های کوهستانی و ریزش بهمن طی این مدت وجود دارد.

هواشناسی استان به احتیاط در سفرهای برون شهری و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی توصیه و بر لزوم اتخاذ تدابیری در خصوص تردد در مسیرهای مواصلاتی اصفهان با استان‌های همجوار بویژه چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و محورهای داخل استان تاکید کرده است.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.