| کد خبر: 252354 |

دبیر ملی کمیسیون تراسیکا خبر داد؛

ایران به عنوان رییس دوره ای هفدهمین کمیسیون بین دولتی تراسیکا در سال ۲۰۲۴ انتخاب شد

دبیر ملی کمیسیون تراسیکا گفت: بر اساس مصوبه شانزدهمین دور اجلاس رؤسای کشورهای عضو کمیسیون بین دولتی تراسیکا که در تاریخ ۲۰ و ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ برگزار شد، ایران در سال ۲۰۲۴ به عنوان رییس دوره‌ای و میزبان اجلاس سالانه تعیین شد.

تین نیوز

دبیر ملی کمیسیون تراسیکا گفت: بر اساس مصوبه شانزدهمین دور اجلاس رؤسای کشورهای عضو کمیسیون بین دولتی تراسیکا که در تاریخ ۲۰ و ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ برگزار شد، ایران در سال ۲۰۲۴ به عنوان رییس دوره‌ای و میزبان اجلاس سالانه تعیین شد.

امین ترفع دبیر ملی تراسیکا و مدیر کل تجاری سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از برگزاری هفدهمین اجلاس دو روزه رؤسا و دبیران ملی کشورهای عضو کمیسیون بین دولتی تراسیکا(کریدور ترانزیتی اروپا_ قفقاز_ آسیا) در روزهای ۲۰ و ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ در شهر تفلیس گرجستان خبر داد.

ترفع که به عنوان دبیر ملی کمیسیون تراسیکا و نماینده کشورمان در این اجلاس حضور داشت، خاطر نشان کرد: در این جلسه مقرر شد ریاست دوره‌ای هفدهمین کمیسیون بین دولتی تراسیکا در سال ۲۰۲۴ به ایران محول شود و تهران میزبان اجلاس رؤسا در سال آینده باشد.

وی افزود: طی این نشست، ایران مجددا به عنوان حسابرس مالی دبیرخانه کمیسیون تراسیکا برای سال آینده انتخاب شد. 

به گفته ترفع، با حمایت کشورمان، اسد اسدبایف از کشور قزاقستان مجددا به عنوان دبیرکل کمیسیون بین دولتی تراسیکا برای دوره بعدی انتخاب شد.

مدیر کل دفتر تجاری سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی خاطر نشات کرد: تشکیل شورای تجاری تراسیکا، ایجاد صندوق تامین مالی پروژه های کشورهای عضو تراسیکا، تردد بدون ویزای رانندگان حمل ونقل بین‌المللی، تصویب سند توسعه کشتیرانی در خزر، تصویب نقشه راه توسعه ترانزیت کشورهای عضو و تصویب نتایج حسابرسی و بودجه سالانه دبیرخانه از دیگر موضوعاتی بود که در اجلاس گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.