| کد خبر: 252321 |

ساخت ترمینال جدید فرودگاه مهرآباد یک قدم به اجرا نزدیک شد

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: از هفته آینده تخریب سوله های قدیمی مقابل ترمینال ۴و ۶ فرودگاه مهرآباد آغاز می شود تا فضا برای ساخت ترمینال جدید ۱۰۰ هزار متر مربعی این فرودگاه، باز شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: از هفته آینده تخریب سوله های قدیمی مقابل ترمینال ۴و ۶ فرودگاه مهرآباد آغاز می شود تا فضا برای ساخت ترمینال جدید ۱۰۰ هزار متر مربعی این فرودگاه، باز شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وعده ساخت یک ترمینال جدید به وسعت ۱۰۰ هزار متر مربع آبان امسال و در روز مراسم بهره برداری از باند۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد داده شد.

مسوولان شرکت فرودگاهها در این مراسم با اعلام اینکه «دوران محرومیت مهرآباد» به اتمام رسیده است خبر رونمایی از ساخت ترمینالی بزرگ و در شان مسافران را اعلام کردند.

«حمیدرضا سیدی» امروز ( شنبه) درباره میزان پیشرفت این طرح و شروع زمان ساخت این ترمینال به خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: پروژه ترمینال ۱۰۰ هزار مترمربعی فرودگاه مهرآباد اکنون در مرحله طراحی قرار دارد، اکنون مشاور که یک شرکت داخلی است انتخاب شده و درحال طراحی ترمینال است.

وی گفت: این ترمینال با ارزش ۶ هزار میلیارد تومان ساخته خواهد شد. منابع هم از محل درآمدهای فرودگاهی است و یک ریال هم از بودجه دولتی نخواهیم گرفت.

مدیرعامل شزکت فرودگاهها خبر داد که در هفته آینده مقابل ترمینال ۴ و ۶ ( ترمینال پنج قدیم) تخریب می شود تا فضا برای ساخت ترمینال جدید باز شود. بعد از تکمیل طرح، پیمانکار پروژه نیز انتخاب خواهد شد و ترمینال جدید ۳ ساله ساخته و افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، ترمینال یک و دو با قدمت ۷۰ سال اکنون کهنه و فرسوده شده است. این دو ترمینال در سال ۱۳۳۷ به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها پیش تر اعلام کرده بود که ترمینال ۴ و ۶ هم به نوعی سوله صنعتی است که در خور شان جمهوری اسلامی نیست و به دنبال ساخت یک ترمینال باشکوه برای مهرآباد هستیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.