| کد خبر: 252296 |

وزیر راه:

احداث کریدور ریلی شمال- جنوب سال آینده آغاز می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث کریدور ریلی شمال - جنوب و ساخت قطار سریع السیر مشهد-تهران طی ماه های آینده آغاز می شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث کریدور ریلی شمال - جنوب و ساخت قطار سریع السیر مشهد-تهران طی ماه های آینده آغاز می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهرداد بذرپاش پنجشنبه شب در حاشیه افتتاح طرح های راهداری خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: در حوزه جاده ای و ریلی برنامه های راهبردی مفصلی داریم که توافق با طرف های خارجی در خصوص کریدور حمل و نقلی بین المللی شمال- جنوب در مراحل نهایی است.

وی گفت: سال آینده احداث و تکمیل کریدور شمال-جنوب در بخش ریلی در حوزه شرقی و مرکزی کشور آغاز می شود و از طرف دیگر اتفاقات خوبی نیز در کریدور ریلی شرق به غرب روی خواهد داد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در خصوص قطار سریع السیر تهران- مشهد نیز طی سالیان گذشته بسیار بحث شده که تاکنون معطل مانده بود اما در این دو ماه دولت با عزم جدی عملیات اجرایی این قطار را طی ماه های پیش رو آغاز خواهد کرد.

بذرپاش خاطر نشان کرد: نگهداری مرتب، بهسازی و تعویض آسفالت راه های اصلی دچار مشکل در دستور کار دولت است و سال بعد این روند رونق بیشتری خواهد گرفت.

وی همچنین به افتتاح بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی اشاره کرد و گفت: ۴۵۸ کیلومتر از این مقدار راه توسط راهداری احداث شده و بقیه نیز در قالب ترمیم و تعویض آسفالت بوده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: تا چند روز آینده با حضور رییس جمهور مسکن های روستایی آماده شده، تحویل هم وطنان روستایی خواهد شد.

بذرپاش افزود: وزارت راه و شهرسازی در فرایند مسکن روستایی تسهیل در واگذاری زمین، ارائه تسهیلات و کمک به توسعه طرح های هادی را در دستور کار قرار داده که به مرور این تسهیل سازی ها اعلام و اجرایی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.