| کد خبر: 250960 |

◄ 10 پروژه بزرگ ریلی جهان در سال 2022

چینی ها همچنان پیشتاز در حمل و نقل ریلی هستند.

تین نیوز

چینی ها همچنان پیشتاز در حمل و نقل ریلی هستند. 

به گزارش تین نیوز ، متداول ترین طرح های ریلی جهان در سال 2022 میلادی شامل پروژه های مترو، راه آهن سبک (LRT) و راه آهن پر سرعت بود. بنا بر آمار، حدود یک سوم پروژه های راه آهن در سرتاسر جهان در سه بخش مترو، راه آهن سبک و پر سرعت بودند که رقمی بالغ بر 130.1 میلیارد دلار هزینه برداشتند. 

از میان 10 پروژه گران قیمت ریلی جهان در سال 2022، پنج پروژه در آسیا اجرا شدند که نشان دهنده نیاز بسیار زیاد این قاره برای پروژه های بزرگ ریلی است. همچنین نیمی از این پروژه های بزرگ شامل راه آهن پر سرعت بوده که همه آنها در آسیا واقع شده اند. 

در این گزارش به 10 ابر پروژه ریلی جهان که در سال 2022 آغاز شده اند اشاره می کنیم که توسط پایگاه Global Data منتشر شده است: 

10. قطار پر سرعت ما بین دو شهر Xiong'an و Xinzhou به ارزش 8.8 میلیارد دلار

راه آهن پر سرعت

شرکت راه‌ آهن پرسرعت Xiongan در حال ساخت یک خط ریلی پرسرعت ما بین دو شهر Xiong’an و Xinzhou در جمهوری خلق چین است. هدف این پروژه ساخت یک راه آهن سریع السیر برای ایجاد حمل و نقل روان و سریع است، به طوریکه زمان سفر بین دو شهر را کاهش دهد. 

این پروژه شامل یک خط ریلی پر سرعت به طول 342 کیلومتر با سرعت 350 کیلومتر بر ساعت بوده و علاوه بر 12 ایستگاه، پل ها، تونل ها، اتاقک های کنترل، چندین هزار پارکینگ، تجهیزات الکتریکی و سیستم های روشنایی و ایمنی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. 

این ابر پروژه در دو بخش توسعه خواهد یافت. بخش Hebei به طول 227.8 کیلومتر و بخش Shanxi به طول 114.7 کیلومتر است. انتظار می رود که این خط ریلی تا آوریل 2027 تکمیل شود. 

9. راه آهن پر سرعت بین قاهره و اسوان به ارزش 9 میلیارد دلار

راه آهن پر سرعت

 اداره ملی تونل ها در مصر در یک خط برقی از منطقه قاهره بزرگ در امتداد رودخانه نیل تا شهر اسوان است. 

این خط برقی دارای 850 کیلومتر طول بوده که برای قطارهای مسافری 250 کیلومتر بر ساعت و قطارهای باری 120 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد. این پروژه که به «خط آبی» نیز معروف است، شامل 35 ایستگاه (9 ایستگاه سریع و 26 ایستگاه منطقه ای) است. 

پروژه بزرگ راه آهن برقی مصر شامل چندین ایستگاه راه آهن، بخش های تبادلی، گذرگاه ها و واحدهای سیگنالینگ خواهد بود. Global Data پیش بینی می کند که ساخت خط ریلی قاهره - اسوان که در سه ماهه چهارم سال 2022 آغاز شد در سال 2025 به پایان برسد.

8. توسعه بهینه خطوط ریلی منطقه ای کالیفرنیای جنوبی به ارزش 10 میلیارد دلار

راه آهن پر سرعت

سازمان راه آهن منطقه ای کالیفرنیای جنوبی (مترولینک) بر طرح بهبود راه آهن در کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا نظارت می کند. پروژه ارتقاءی این خط ریلی بخشی از بازی های المپیک 2028 لس آنجلس است. 

در نوامبر 2022، طرح بهبود سرعت این سامانه ریلی آغاز شد که نشان دهنده شروع کل پروژه بود. ساخت و ساز کل این طرح قرار است در سال 2028 تکمیل شود.

7. خط MRT جزیره کراس سنگاپور به شهر سنگاپور به ارزش 10 میلیارد دلار

راه آهن پر سرعت سنگاپور

سازمان حمل و نقل زمینی سنگاپور در حال ساخت یک خط ریلی از پارک هوانوردی تا برایت هیل به عنوان بخشی از سامانه ریلی پر سرعت جزیره کراس (MRT) در سنگاپور است. این خط ریلی 29 کیلومتر طول خواهد داشت و شامل 12 ایستگاه خواهد بود. 

ساخت و ساز این پروژه در تاریخ فوریه 2022 آغاز شد و پیش بینی می شود پس از تکمیل در سال 2030، این سامانه ریلی پر سرعت اتصال بهتر و زمان سفر کوتاه تری را برای بیش از 100 هزار خانواده در سنگاپور فراهم کند. 

6. قطار پر سرعت از پکن به مناطق مرکزی چین به ارزش 14.9 میلیارد دلار

قطار پر سرعت

هدف این پروژه کاهش زمان سفر بین پکن در شمال شرق چین تا استان های مرکزی هبی و هنان در مناطق مرکزی مایل به شرق را کاهش می دهد.

این سامانه پر سرعت ریلی 638 کیلومتر طول داشته و سرعت آن به 350 کیلومتر بر ساعت می رسد و شامل 16 ایستگاه، پل و تونل، تاسیسات اداری، نصب سیستم های سیگنالینگ و ایمنی است. ساخت و ساز این پروژه که در سپتامبر 202 آغاز شد، طبق پیش بینی ها در سال 2027 تکمیل خواهد شد.  

5. خط آهن سریع السیر Nantong به Ningbo به ارزش 16 میلیارد دلار

راه آهن پر سرعت

این پروژه با طول 309.8 کیلومتر و سرعت 350 کیلومتر بر ساعت شامل 10 ایستگاه راه آهن، یک پل راه آهن دو مسیره 29.2 کیلومتری در خلیج هانگژو، تونل ها، ساختمان های اداری و تاسیسات پارکینگ و سیستم کنترل ترافیک است. عملیات این پروژه در دسامبر 2022 آغاز شده و انتظار می رود تا پایان سال 2027 تکمیل شود. 

4. خط ریلی پر سرعت ما بین Xi'an و Xi'an به ارزش 19.1 میلیارد دلار

قطار پر سرعت

این پروژه 477.9 کیلومتر طول دارد و سرعت آن به 350 کیلومتر بر ساعت می رسد. همچنین این مسیر ریلی شامل 11 ایستگاه، پایانه های ریلی، اتاق های کنترل، تونل ها، امکانات پارکینگ، نصب سیستم های روشنایی و سیگنالینگ، تجهیزات و ایمنی است. مطابق با انتظارات، این مسیر پر سرعت ریلی که در سال 2022 آغاز شده در نوامبر 2028 تکمیل می شود. 

3. قطار پر سرعت رودخانه یانگ تسه به ارزش 23.3 میلیارد دلار

قطار پر سرعت

شرکت راه آهن ساحل رودخانه یانگ تسه در حال ساخت یک خط ریلی پر سرعت از شانگهای به نانجینگ و هفی (Hefei) است. هدف این پروژه گسترش شبکه راه آهن و کاهش ترافیک، زمان سفر و مسافت طی شده در آن منطقه از چین است. این پروژه بخشی از راه آهن سریع السیر شانگهای - چونگ کینگ (Chongqing) - چنگدو (Chengdu) خواهد بود. 

این خط ریلی پر سرعت 553.76 کیلومتر طول داشته و با سرعت 350 کیلومتر بر ساعت حرکت می کند. همچنین شامل 16 ایستگاه، پایانه های ریلی، اتاق های کنترل، پارکینگ، واحدهای روشنایی و سیگنالینگ است. احداث این مسیر ریلی پر سرعت در نوامبر 2022 آغاز به کار کرد و قرار است در سه ماهه چهارم سال 2028 تکمیل شود. 

2. سرمایه گذاری لجستیک ریلی در برزیل به ارزش 28 میلیارد دلار

راه آهن برزیل

وزارت حمل و نقل برزیل در نظر دارد توسعه شبکه راه آهن این کشور را به عنوان بخشی از برنامه سرمایه گذاری در حوزه لجستیک برزیل به اجرا در بیاورد. این برنامه شامل ساخت،  نوسازی و نگهداری 7500 کیلومتر خطوط راه آهن است. 

اجرای این طرح ریلی در برزیل باعث علاوه بر افزایش استفاده از ظرفیت های سامانه ریلی، یک شبکه مدرن و یکپارچه را ایجاد کرده که ضمن افزایش ظرفیت جابجایی بار، باعث کاهش تنگناهای لجستیکی می شود. بر اساس اعلام پایگاه Global Data، ساخت و ساز این پروژه در سال 2027 تکمیل خواهد شد.

1. راه آهن حلقوی پیرامون ملبورن به ارزش 87 میلیارد دلار

قطار پر سرعت

دولت محلی ایالت ویکتوریا در استرالیا ساخت یک پروژه ریلی در ملبورن را عهده دار شده است. راه آهن حومه ای ملبورن یک سامانه پر سرعت ریلی کاملا خودکار است که به شکل حلقوی ساخته خواهد شد، 90 کیلومتر طول دارد و دارای 13 ایستگاه است.

هدف این پروژه 87 میلیارد دلاری، این است که مسافران بتوانند در محدوده حومه شهر ملبورن بدون نیاز به آمدن به شهر مادر برای اتصال بین خطوط تردد کنند. همچنین هدف این سامانه ریلی، ایجاد یک حلقه راه آهن زیر زمینی است که حومه غربی و شرقی ملبورن را از طریق فرودگاه به همدیگر و در نهایت تمامی خطوط اصلی قطار زیر زمینی را به هم وصل کند. 

راه آهن ملبورن

این پروژه در زمان ساخت خود 20 هزار شغل جدید ایجاد کرده و در چهار مرحله اجرایی می شود. عملیات ساخت و ساز در ژوئن 2022 آغاز شده و طبق پیش بینی Global Data، پیش بینی شده که در سال 2053 تکمیل شود. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 3 1

    سایرین در آسمانهای دگر
    غیر این هفت آسمان مشتهر