| کد خبر: 250284 |

جابجایی ۳ میلیون مسافر و کالا در اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در ۸ ماه امسال بیش از ۳ میلیون مسافر و کالا در استان اردبیل جابجا شده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در ۸ ماه امسال بیش از ۳ میلیون مسافر و کالا در استان اردبیل جابجا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم‌اله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در گرامیداشت هفته حمل و نقل در اردبیل گفت: در ۸ ماه امسال ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالا در استان اردبیل با تلاش فعالان حمل و نقل بار و کالا جابجا شده تا خدمات‌رسانی در سطح جامعه را شاهد باشیم.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل کالا و بار بیش از هشت هزار دستگاه با همراهی ۱۲ هزار راننده فعالیت می‌کنند که به دلیل عمر بالای ناوگان حمل و نقل کالا و بار، تلاش بر این است تا نوسازی در این حوزه انجام شود.

عضو شورای اداری استان اردبیل گفت: با توجه به ترخیص هفت هزار دستگاه خودروی زیر سه سال در کشور و قوانین مربوط به اسقاط خودرو، امیدواریم سهم استان اردبیل از توزیع این خودروهای سنگین مناسب بوده و بتوانیم عمر ناوگان را که هم اکنون ۲۳ سال است، به کمتر از ۱۰ سال کاهش دهیم.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل افزود: در حوزه حمل و نقل مسافر نیز قرار است پنج هزار دستگاه خودروی خارجی وارد کشور شود که بخشی از آن با ورود به ناوگان حمل و نقل مسافر می‌تواند مشکلات و دغدغه‌ها را کاهش دهد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: در حوزه مسافری با ۱۰ درصد افزایش، یک میلیون مسافر در هشت ماهه امسال جابجا شده و همچنان تلاش بر ارائه خدمات مطلوب و کیفی‌تر است.

وثوقی اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل مسافر ۵۴ شرکت با همراهی ۲۱۰ راننده و یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه ناوگان سواری، اتوبوس و مینی‌بوس ارائه خدمات می‌کنند که عمر ناوگان در بخش سواری و اتوبوس ۱۳ سال و مینی‌بوس بالای ۳۰ سال است.

وی به فعالیت پایانه مرزی بیله‌سوار نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این پایانه مرزی نیز روزانه بیش از ۳۰۰ دستگاه تردد می‌کنند که در هشت ماهه امسال یک میلیون تن کالا در این پایانه جابجا شده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل تردد ۹۱ هزار دستگاه خودرو را در حوزه واردات و صادرات یادآور شد و بیان کرد: ۳۳ درصد افزایش را در این حوزه شاهد و ناظر هستیم.

وثوقی با گرامیداشت هفته حمل و نقل و ۲۶ دی ماه سالروز فرمان تاریخی امام برای جلب مشارکت فعالان حمل و نقل در توزیع کالاهای بنادر اظهار کرد: در گرامیداشت این ایام، هفته حمل و نقل و روز راهداری نامگذاری شده که اول دی ماه شاهد اعزام اکیپ‌های راهداری به جاده‌ها خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در ۲۳ نقطه حادثه‌خیز استان ۹۵ اکیپ راهداری تا ۱۵ فروردین سال آینده مستقر خواهند شد تا ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری با همراهی ۴۰۰ پرسنل به هموطنان ارائه خدمات کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تأمین شن، ماسه و نمک مورد نیاز را برای برف‌روبی در زمستان یادآور شد و گفت: امیدواریم با همکاری راه و شهرسازی و شرکت‌های پیمانکاری از ظرفیت ماشین‌آلات راهسازی و رانندگان در صورت بارش سنگین برف در زمستان بتوانیم استفاده کرده و بهره‌برداری مناسبی را داشته باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.