| کد خبر: 250168 |

حل مشکلات سوخت و بیمه رانندگان در دستور کار سازمان راهداری است

مشکلات مربوط به سوخت و بیمه رانندگان با همکاری دستگاه های زیربط در دستور کار سازمان راهداری است و با جدیت دنبال می‌شود.

تین نیوز

 مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان راهداری کشور با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای از حوزه اختیار این سازمان خارج است، گفت: اکنون مشکلات مربوط به سوخت و بیمه رانندگان با همکاری دستگاه های زیربط در دستور کار سازمان راهداری است و با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش  تین نیوز به نقل از ایرنا، مهرداد حمداللهی در مراسم تجلیل از فعالان و راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه که در سرسرای این سازمان برگزار شد؛ افزود: سازمان راهداری در قالب کمیته‌ها و کمیسیون‌های تخصصی فرا سازمانی با سایر ارگانها، پیگیر حل مشکلات رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل است.

وی با اشاره به گرانی لاستیک، روغن و لوازم یدکی کامیون و اتوبوس افزود: این مشکل بیشتر در حیطه مسوولیت و وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت است و این وزارتخانه نیز در قالب کمیته های تخصصی بدنبال حل آن با راهکارهای کاربردی است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان راهداری کشور همچنین با اشاره به مشکل سوخت رانندگان حوزه حمل و نقل جاده ای گفت: از حدود ۱۰۵ میلیون لیتر سوخت گازوئیل توزیع شده کشور تنها ۳۵ درصد آن به ناوگان حمل و نقل جاده ای اختصاص می یابد اما به بهانه قاچاق سوخت سهیمه این حوزه را کاهش دادند که موجبات نارضایتی همه شده است.

حمداللهی بیان داشت: سهمیه سوخت پایه رانندگان از آذر ماه سال گذشته تا ۸۰ درصد کاهش یافته که با پیگیری های سازمان راهداری و هم افزایی سایر ارگان دوباره این سهیمه به تازگی برگشته است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های فنی - تخصصی که سازمان راهداری در قالب کمیته ها و کمیسیون های مختلفی در دست اقدام دارد، با مشارکت سایر ارگان ها مانند شرکت پالایش و پخش مشکل سوخت رانندگان در قالب سوخت یارانه و آزاد برای همیشه حل شود.

حمداللهی همچنین با اشاره به مشکل بیمه تامین اجتماعی رانندگان جدید الورود ناوگان حمل و نقل جاده‌ای چه مسافرتی و چه باری گفت: سازمان راهداری در قالب کمیته هایی با سازمان تامین اجتماعی بدنبال حل مشکل بیمه و هم بحث تعرفه های بیمه رانندگان است.

تعامل با صنف و انجمن ها های حوزه راهداری در اولویت سازمان است

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای سازمان راهداری کشور در بخش دیگر از سخنان خود؛ تعامل با صنف های مختلف رانندگان، شرکت های حمل و نقل جاده ای را اولویت های این سازمان در کشور یاد کرد و رفع موانع و مشکلات سر راه آنها را از وظایف اصلی سازمان راهداری دانست.

حمداللهی در ادامه در پاسخ به اینکه برخی شرکت های بزرگ مقیاس حمل و نقل در استان ها در بارنامه تخلف انجام می دهند و استان ها اجازه رسیدگی به تخلف آنها را ندارند؟ گفت: برخورد با تخلف شرکت های حمل و نقل در تعرفه و بارنامه به استان ها تفویض اختیار شده و اداره کل حمل و نقل جاده ای راهداری استان ها باید در قالب پرونده های ویژه بدون تعارف به این تخلفات رسیدگی کنند.

وی همچنین در خصوص عدم پرداخت بموقع کرایه بار رانندگان توسط شرکت های حمل و نقل به ویژه دولتی نیز گفت: با جدیت تمام بدنبال حل این معضل هستیم و در یک ماه گذشته نزدیک ۵۰۰ میلیارد تومان این مطالبه رانندگان را وصول کردیم.

هوشمند سازی می تواند بسیاری از مشکلات سازمان راهداری را حل و فصل کند

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان راهداری کشور در بخش پایانی با اشاره به درگاه‌های الکترونیکی و برخط این سازمان در راستای خدمت گزاری به رانندگان و مسافران گفت: اگر بتوانیم کار هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات را به سرانجام برسانیم بسیاری از مشکلات حال حاضر مانند فرار بار، پیمایش سوخت رانندگان، تخلف در بارنامه و دیگر مسائل را نخواهیم داشت.

در پایان این جلسه از فعالان و رانندگان حوزه راهداری و حمل و نقل استان کرمانشاه تجلیل شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    مشکل سختی کار وهشت سال سنوات72تا80کی حل می شود