| کد خبر: 250252 |

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:

100هزار میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری راه های کشور مورد نیاز است

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: برای حفاظت و نگهداری از راه های ارتباطی کشور سالانه ۱۰۰هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

تین نیوز

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: برای حفاظت و نگهداری از راه های ارتباطی کشور سالانه ۱۰۰هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل ،علی نیکزاد همزمان با هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در آیین تجلیل از فعالان این حوزه در سالن فدک اردبیل با بیان اینکه در مجموع ۲۱۰ هزار کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و فرعی و راه روستایی در کشور وجود دارد، گفت: برای حفاظت و نگهداری از این راه ها سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است در حالی که کل اعتبار سازمان راهداری ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به کمبود اعتبار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار کرد: برای رفع این کمبود و تامین ۷۵ هزار میلیارد تومان مورد نیاز باید فکر اساسی کرده و راهکار پیدا کنیم که یکی از آنها تهاتر است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت بیش از پیش دولت و مجلس از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شد و بیان کرد: مجلس در اقدام انقلابی با نوسازی ۶ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل در کشور موافقت کرد.

دولت اجازه فروش ماشین آلات فرسوده را به سازمان راهداری بدهد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای حل مشکل ماشین آلات راهداری به وزیر جدید راه و شهرسازی پیشنهاد کردم دولت اجازه فروش ماشین آلات فرسوده و موجود را به سازمان راهداری بدهد تا مجلس نیز اجازه واردات ماشن آلات جدید با تعرفه صفر را به دولت بدهد و از این طریق ماشین آلات سازمان راهداری نوسازی و مشکل حل شود.

اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد یکی از اولویت های نمایندگان است

نیکزاد در ادامه اتصال راه آهن میانه -اردبیل به پارس آباد را یکی از دغدغه ها و اولویت های نمایندگان عنوان کرد و گفت: اتصال راه آهن میانه - اردبیل به پارس آباد یک ضرورت است چرا که در غیر اینصورت این طرح عظیم ابتر مانده و آن طور که باید در توسعه منطقه نقش نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: زمان اتصال راه آهن به کشور جمهوری آذربایجان از همه چیز مهمتر است و هرچه این خط ریلی زودتر به شکبه ریلی این کشور وصل شود، موفق خواهد بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با اتصال راه آهن میانه - اردبیل به پارس آباد و وصل شدن آن به جمهوری آذربایجان می توان علاوه بر خط ریلی روسیه و کشورهای حوزه قفقاز به دنیای ریلی نیزمتصل شد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز ترانزیت در دنیا حرف اول را می زند و در این حوزه رقابت شدیدی وجود دارد و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را به نفع کشور کرد.

پروازهای فرودگاه اردبیل افزایش یافته است

نماینده مردم شهرستان های اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق برنامه هر هفته ۵۴ سورتی پرواز از فرودگاه های استان اردبیل به نقاط مختلف کشور دایر است.

نیکزاد افزود: پیشتر شرایط اقلیمی و آب و هوایی سخت منطقه به ویژه در فرودگاه اردبیل باعث لغو پروازها به این فرودگاه می شد که اکنون با اقدامات انجام شده شرایط به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

وی اظهار کرد: با اجرا و تامین زیرساخت های لازم از جمله ترمیم، مرمت و بهسازی باندها و نصب سیستم روشنایی هم اکنون مشکل لغو پروازها به این فرودگاه کاهش محسوسی یافته است به طوری که هر وزیر یا مسئولی می تواند از مرکز کشور صبح به استان اردبیل پرواز کرده و بعد از انجام کارهای خود به تهران برگردد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته حمل و نقل و راهداری بیان کرد: دولت و مجلس باید از فعالان و زحمتکشان این حوزه بیش از پیش حمایت و پشتیبانی کنند تا آنها بدون دغدغه به مردم خدمت کنند.

وی عمر بالا و فرسوده بودن ماشین آلات را از جمله مشکلات سازمان راهداری برشمرد و اضافه کرد: برای نوسازی تجهیزات و ماشین آلات راهداری باید اقدام عملی صورت گیرد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی پایین بودن دستمزد و حقوق، مسکن، وضعیت نامناسب معیشت و مشخص نبودن وضعیت استخدام راهداران را از دیگر مشکلات این قشر زحمکش برشمرد و ادامه داد: برای حل این مشکلات مجلس از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره وزیر سابق راه و شهرسازی رستم قاسمی بیان کرد: این مرد بزرگ خدمات زیادی به مردم، کشور، انقلاب و نظام اسلامی کرده است

وی با اشاره به خدمات مرحوم رستم قاسمی در مسئولیت هایی که داشته است، گفت: مردم آن طور که باید از خدمات رستم قاسمی خبر ندارند و من شهادت می دهم در حق آن مرد بزرگ، ولایی و جهادی بسیار ظلم و جفا شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.