| کد خبر: 250210 |

◄ فهرست 12 مطالبه و پیشنهاد رانندگان برای بهبود وضعیت حمل و نقل جاده ای کالا

ناامنی برخی جاده ها خسارات زیادی به ناوگان بار و خسارات مالی برای رانندگان در پی داشته که در این محورها گشت شبانه نیروهای انتظامی لازم است.

تین نیوز

همزمان با هفته حمل و نقل و ضمن تبریک هفته حمل و نقل و راهداری خدمت همه تلاشگران عرصه جاده ها، چند مورد از درخواست ها و پیشنهادات این قشر زحمت کش ارایه می شود.

1. پرداخت کامل نرخ کرایه طبق تن - کیلومتر و  یکسان سازی کرایه در بعضی استان ها مانند کرایه تهران اصفهان و دیگر استان ها و عدم پرداخت کرایه های سلیقه ای و پایان یافتن پراخت کرایه حمل کالا به صورت تجمیعی و درج در بارنامه همراه با هزینه های جانبی از جمله انبارداری ، هزینه جرثقیل و غیره، به منظور روشن شدن این موضوع برای گیرنده کالا که کل مبلغ  بارنامه کرایه راننده نیست.

2. کنترل گرانی لجام گسیخته قطعات، لوازم مورد احتیاج کامیون و عدم نظارت از طرف ارگان های مربوطه

3. کمبود سوخت در بعضی از جاده ها و عدم نظارت کامل بر شارژ سهمیه سوخت به طوری که بعضی رانندگان و کامیونداران همیشه مشکل کمبود سوخت دارند (خصوص ناوگان درون شهری).

بیشتر بخوانید:

32 دستگاه مرتبط با حوادث رانندگی تا کنون چه کارنامه درخشانی داشته اند؟

4 . خرابی جاده ها   و عدم رسیدگی به آنها که خسارات زیادی به ناوگان سنگین بار وارد می کند. درخواست می شود حداقل محورهایی که دارای تردد زیاد و ترانزیتی هستند ترمیم و بازسازی شوند یا حتی المکان آسفالت های خراب و جمع شده  با دستگاه تراش داده شود .

5. ناامنی برخی جاده ها خسارات زیادی به ناوگان بار و خسارات مالی برای رانندگان در پی داشته که در این محورها گشت شبانه نیروهای انتظامی لازم است.

6. تعامل با رانندگان و دعوت از آنها در جلسات و اتاق های فکر سازمان راهداری و ادارات تابعه، به جهت شناسایی راهکارهای مناسب قبل از صدور بخشنامه ها با هدف جلوگیری از لغو آنها بعد از چند روز.

7. مساعدت و کمک دولت به مالکان ناوگان فرسوده که بتوانند کامیون خود را تبدیل به احسن کنند و تسهیل در روند پلاک گذاری چند هزار کامیون وارداتی که حدود یک سال است رانندگان را معطل کرده است. در این برهه کنونی آلودگی هوا یک معضل بزرگی برای کشور شده ،11  میلیارد دلار خسارت به اقتصاد کشور و 27 هزار هموطن را در طول سال از ما می گیرد، دولتمردان تلاش کنند این هزینه ها صرف کمک به فرسوده سواران نمایند تا مالکان آنها برای تعویض تشویق شوند.

8. تشکیل صندوق رفاه رانندگان برای تسهیل  مشکلات آنان و پرداخت وام کارگشایی در  همه استان ها

9. همکاری صدا و سیما با تلاشگران عرصه جاده ها، با طرح مشکلات آنها، ساخت فیلم و مستند از رانندگان و سختی های رانندگی در جاده ها، در هر هفته یک برنامه و همینطور همکاری روزنامه ها در این زمینه(متاسفانه رسانه ملی و روزنامه ها برای این صنف به نحواحسن کار مفیدی انجام ندادند)

10. کمک مالی و مساعدت به انجمن ها و کانون های کامیونداران و رانندگان  برای جبران هزینه ها و انتشار خبرنامه و  ماهنامه برای اطلاع رسانی از فعالیت های خود، جلسات، تصمیمات و بخشنامه های مرتبط با حمل و نقل و رانندگان(متاسفانه کانون های مرتبط با رانندگان کشور یک نشریه برای خبررسانی ندارند).

11. پایان دادن به صف های چند کیلومتری ایست و بازرسی ها با ساخت لاین دوم و افزایش نیرو برای تسهیل در روند تردد و کاهش توقف و حرکت ناوگان در این صف ها با توجه به استهلاک کمرشکن ناوگان بار کشور

12. تشویق رانندگان با تخصیص بودجه ای ازصندوق جرایم  رانندگی، از بیمه مرکزی ایران در قالب جایزه، برای رانندگان قانونمندی که هیچ گونه تخلف یا حادثه نداشته اند.

* راننده و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    واقعا چرا به دارندگان ماشین فرسوده هیچ کمکی برای نوسازی نمیشه من یه راننده ام با یه ماک ۱۹۷۵ دارم کار میکنم شریک دارم واقعا خودمان توان نوسازی نداریم الان حدودا ده نوع کشنده تو کشور خودمان تولید ومونتاژ میشه والا ما ارووپایی نمیخواییم ما به اینا راضی هستیم دولت اینا را به قیمت کارخانه وبا وام سه و چهاردرصد بده به دارندگان فرسوده