| کد خبر: 250164 |

معاون شرکت ساخت در واکنش به شکست ریل ملی:

شکست ریل غیر طبیعی نیست/ ریل اروپایی هم می‌شکند

ریل کالایی نیست که اصلا شکست در آن رخ نداد و ریل اروپایی هم دچار شکست می‌شود و شکستگی ریل فی النفسه ضعف تلقی نمی‌شود.

تین نیوز

ریل کالایی نیست که اصلا شکست در آن رخ نداد و ریل اروپایی هم دچار شکست می‌شود و شکستگی ریل فی النفسه ضعف تلقی نمی‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، عباس خطیبی در نشست خبری نمایشگاه حمل و نقل با بیان اینکه تمام پروژه‌های ریلی کشور با ریل ملی ریل‌گذاری می‌شوند، اظهار داشت: به جرات می‌توان گفت اگر ریل ملی نبود ساخت پروژه‌های ریلی امروز متوقف می‌شد. از ابتدای ساخت ریل ملی تا به امروز ٧٠ هزار تن ریل ملی خریداری شده و در این ۴ سال مشکلی نداشتیم .

وی درباره اعلام شکست ریل ملی در یکی از پروژه‌های ریلی تاکید کرد: انتظار می‌رفت ذوب آهن درباره این موضوع پاسخ دهند اما باید توجه داشت که ریل کالایی نیست که اصلا شکست در آن رخ نداد و ریل اروپایی هم دچار شکست می‌شود و شکستگی ریل فی النفسه ضعف تلقی نمی‌شود.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: سخت‌ترین استانداردها را برای ذوب آهن برای ‌ریل‌ ملی در نظر گرفتیم و از این مجموعه تعهد گرفتیم که تا ۵ سال در هر منطقه ای ریل ملی دچار شکست شد بدون هزینه ریل جایگزین را در محل نصب کنند .

خطیبی با تاکید بر اینکه از ٧٠ هزار تن مورد استفاده تنها یک مورد شکست رخ داده که این موضوع هم غیرطبیعی نیست و نباید نگران آن باشیم اما در آن خبر شکست ریل هم عده‌ای کم لطفی کردند چراکه آن پروژه هنوز تمام نشده بود و عملیات جوش کاری به اجرا نرسیده بود و در صفحه اتصال، تاج ریل دچار شکست شده بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 3 0

    در قضاوت عجله نکنید
    الف) اینکه در اولین مورد ، عیب ریل کشف شده خبر خوبی ست و دقت ناظرین را نشان میدهد.
    ب) ریل عنصر بسیار مهم و حساسی ست و ایمنی سیر و حرکت بسیار به آن وابسته است. اما بنظر نمیرسد با مشاهده یک مورد شکستگی( آنچنان که شرکت مهندسین مشاور «ایمر» گزارش کرده ) بتوان حکم کلی در مورد همه ریل های تولید شده داد. همیشه امکان دارد یک شاخه ریل های معیوب از سیستم تست و کنترل کیفیت فرار کرده باشند.
    پ) این مشاهده اما باید شرکت بهره بردار و شرکت بازرسی و بویژه شرکت تولید کننده را در مورد کیفیت ریل ها حساس کند.کیفیت باید هم به لحاظ دفعات کنترل و هم از نظر عمق بازرسی زیر ذره بین قوی تر برود.
    ت) این یک ریل شکسته باید توسط یک مرجع بی طرف مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و به عموم گزارش شود.
    ث) فرق است بین عیب موردی و عیبی که ناشی از فرایند تولید است. اولی فقط یکبار رخ میدهد و دومی بصورت پیوسته در محصول تکرار میشود. باید دنبال عیوب تکرار شونده بود.اگر عیب مشاهده شده در رده عیوب تکرار شونده تشخیص داده شود شرکت ذوب آهن قطعا مستوجب سرزنش و جریمه و حتی تعقیب حقوقی ست اما قبل از اثبات این امر نباید در قضاوت عجله کرد.با تاکید بر اینکه صدور گواهینامه بازرسی فنی رافع مسئولیت فروشنده در مورد کنترل کیفیت کالا نیست.
    ج) گرچه صدور گواهینامه بازرسی فنی رافع مسئولیت فروشنده در مورد کنترل کیفیت کالا نیست اما کیفیت بازرسی ها یی که توسط شرکت های بازرسی انجام میشود محل تردید است و شیوه بازرسی این شرکت ها باید توسط مراجع ذیصلاح ( احتمالا سازمان استاندارد) زیر ذره بین برود.
    پایان

  • ناشناس 2 0

    در عکسی که آمده صفحه نگدارنده نشکسته است بلکه قسمت انتهایی ریل شکسته است علیرغم اینکه صحبت های آقای قصابیان عزیز کامل و درست است اما خودم دوست دارم سخت ترین بازرسی ها بر ریل ملی انجام شود تا جای هیچ شک و شبه های نباشد ضمن اینکه الان ریل های خارجی است که خیلی ضعیف است و در حال نصب است و باید آنها را نیز مورد بازبینی و تامل دقیق و مقایسه ای مستند قرار داد