| کد خبر: 250037 |

لزوم گسترش زیرساخت‌ های حمل‌ و نقل برای توسعه اقتصاد

با گسترش زیرساخت‌ های حمل‌ و نقل، تاثیرات آن بر اقتصاد کشور نیز نمایان می‌ شود.

تین نیوز

با گسترش زیرساخت های حمل و نقل ، تاثیرات آن بر اقتصاد کشور نیز نمایان می شود و نمایشگاه حمل و نقل امسال با شعار  ترانزیت محور توسعه ایران و با هدف آگاهی از آخرین دستاوردهای شرکت ها به ویژه شرکت های دانش بنیان برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  حمل و نقل در اقتصاد کشور نقش موثری دارد و با گسترش زیرساخت های حمل و نقل تاثیرات آن بر اقتصاد کشور نیز نمایان می شود و همان طور که مهرداد بذرپاش -وزیر راه و شهرسازی- هم اشاره کرده، اگر کشوری از زیرساخت های حمل و نقلی مطلوب ریلی و جاده ای برخوردار نباشد، اقتصاد موفقی نخواهد داشت،

۲۶ آذرماه یادآور صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۲ مبنی بر اعزام کامیون ها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالاهای وارداتی از مبادی دریایی کشور است. در آذر ماه آن سال کالاهای اساسی در بنادر انباشته شده بود که در پی آن حضرت امام خمینی (ره) با صدور پیامی، از کامیون داران درخواست کرد تا به بنادر جنوبی رفته و در انتقال کالاها به سراسر کشور مشارکت داشته باشند. به دنبال این پیام، کامیون داران از سراسر کشور در بنادر حاضر شدند و کالاهای اساسی را به استان های کشور منتقل کردند.

در سال ۱۳۷۶ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری وقت، ۲۶ آذر از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز ملی حمل و نقل انتخاب شد و هر ساله مردم با بزرگداشت این روز، جهاد و فداکاری کامیون داران و کارکنان بخش حمل و نقل کشور گرامی داشته می شود و از ۲۶ آذرماه تا اول دی ماه (روز راهداری) را هفته حمل و نقل می نامند.

همچنین برگزاری نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته مدتی به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود، اما ششمین دوره این نمایشگاه با شعار ترانزیت، محور توسعه ایران از تاریخ ۲۷ الی ۲۹ آذر ماه سال ۱۴۰۱ همزمان با هفته حمل و نقل در محل مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود و بیش از ۳۰۰ شرکت تخصصی، سازمان ها و مجموعه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

تمرکز این دوره از نمایشگاه علاوه بر محورهای ترانزیت کشور گروه های مختلف حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی، ریلی، جاده ای و زیرساخت های حمل و نقل در زمینه های تخصصی راهسازی، راهداری، تجهیزات و ایمنی راه ها، حمل و نقل هوشمند، تونل ها، پل ها، آسفالت، قیر، ماشین آلات راهسازی، سیستم های کنترل جاده ها، موسسات و مراکز آموزشی، دانشگاه ها، بیمه، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری است.

در این راستا شهریار افندی زاده -معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی- درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: یکی از اهداف این است که از آخرین دستاوردهای شرکت ها به ویژه شرکت های دانش بنیان در حوزه حمل و نقل آگاه شویم و این شرکت ها بتوانند محصولات خود را وارد صنعت حمل و نقل کنند.  برقراری تعامل میان شرکت ها و متقاضیان از دیگر اهداف این نمایشگاه است، برپایی میز خدمت در این نمایشگاه می تواند فضایی را برای ارتباط مردم با سازمان ها و طرح مطالبات و نیازهای خود فراهم کند.  نمایشگاه حمل و نقل بستری را فراهم می کند تا بتوانیم با ایده های همه محققین و پژوهشگران آشنا شده و از آن ها استفاده کنیم.

همه دانشگاها، شرکت های تخصصی و دانش بنیان صنعت حمل و نقل، شرکت های تولیدی، خودروسازها، همه شرکاها و سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی و همه کسانی که دغدغه حمل و نقل دارند و این صنعت را به عنوان یک صنعت زیرساخت برای امور اقتصادی کشور می دانند، می توانند با تمام توان و حضور فعالانه در این نمایشگاه شرکت کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.