| کد خبر: 249775 |

استاندار: خودروهای پلاک مخدوش در سیستان و بلوچستان ۶ ماه توقیف می‌شوند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در چهارچوب مصوبات کمیسیون راه های استان با هماهنگی مراجع قضایی خودروهای دارای پلاک مخدوش یا فاقد معاینه فنی، علاوه بر ضبط گواهینامه به مدت حداقل ۶ ماه توقیف می‌شوند.

تین نیوز

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در چهارچوب مصوبات کمیسیون راه های استان با هماهنگی مراجع قضایی خودروهای دارای پلاک مخدوش یا فاقد معاینه فنی، علاوه بر ضبط گواهینامه به مدت حداقل ۶ ماه توقیف می شوند.

به گزارش تین نیوز،  حسین مدرس خیابانی روز یکشنبه در حاشیه کمیسیون اجرایی حمل و نقل جاده ای و شورای راهبردی تصادفات سیستان و بلوچستان با اشاره به تلفات جاده ای اظهارداشت: این استان با کمترین میزان تصادفات بیشترین تلفات را متحمل شده است.

وی افزود: متاسفانه ۹۲ درصد تصادفات جاده ای در استان سیستان و بلوچستان به صورت رخ به رخ و در جاده های یک بانده به وقوع پیوسته است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای کاهش میزان خسارات رانندگی باید الویت تعیین کرده و روی نقاط حادثه خیز در مسیرهای ارتباطی در این استان تمرکز کنیم.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از علل تصادفات در سیستان و بلوچستان عامل انسانی است، خاطرنشان کرد: دستگاه های فرهنگی نقش مهمی در کاهش تصادفات و فرهنگ سازی جهت رعایت قوانین و اصول ایمنی را دارند.

مدرس خیابانی ضمن تقدیر از ناوگان اتوبوسرانی ادامه داد: خوشبختانه اتوبوس ها در تصادفات جاده ای در سیستان و بلوچستان دخیل نبوده اند.

وی با بیان اینکه رانندگی جز مشاغل سخت محسوب می شود افزود: باید با توجه به حساسیت این شغل استراحتگاه مناسب برای رانندگان در مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان تعبیه شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به دوبانده شدن محور گُشت به سراوان گفت: دو بانده شدن این جاده به عنوان یک نقطه حادثه خیر و پرترافیک از مطالبات مردم محسوب می شد که هم اینک زیر بار ترافیکی رفته است.

وی تاکید کرد: ۴۴ درصد واژگونی خودرو و خروج از جاده ها، ۳۴ درصد برخورد چند وسیله ای، هفت درصد برخورد وسیله نقلیه با جاده، یک درصد برخورد وسیله نقلیه با اجسام و ۱۴ درصد سایر عوامل موجب بروز تصادفات جاده ای در سیستان و بلوچستان شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسن 0 0

    راهنمايي رانندگی در سیستان و بلوچستان فقط با افراد قانونمندی که بخاطر ناامنی جاده هااندکی از سرعت مجاز در جاده های برون‌شهری بیشتر میرن برخورد میکنه و در مقابل قانون شکنان سوختکش که بدون پلاک با بار با سرعت‌های بالا تردد میکنن خودشو به ندیدن میزنه. همین‌ها خیلی وقتها برای تفریح و خنده‌ شان جلوی ماشینهای مردم در جاده دودزا میزنن و تصادف‌های وحشتناک درست میکنن و کلی آدمو میکشن ولی پلیس هیچ کارشون نداره