| کد خبر: 246034 |

نمره منفی در چه صورت باعث ابطال گواهینامه می‌شود؟

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ فرایند ضبط و ابطال گواهینامه به علت دریافت نمره منفی را شرح داد.

تین نیوز

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ فرایند ضبط و ابطال گواهینامه به علت دریافت نمره منفی را شرح داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ علی شریفی  با اشاره به سازوکار نمرات منفی و ضبط و ابطال گواهینامه گفت: در جدول تخلفات حادثه ساز ۲۰ تخلف وجود دارد که انجام آن‌ها باعث می‌شود علاوه بر جریمه، نمره منفی نیز برای راننده ثبت شود.

وی درباره فرایند ضبط یا ابطال گواهینامه در صورت دریافت نمره منفی افزود: این فرایند سه مرحله دارد. اگر در مرحله اول جمع نمرات منفی راننده در صورت انجام تخلف حادثه ساز به ۳۰ برسد، سه ماه گواهینامه وی ضبط می‌شود.

شریفی افزود: اگر بعد از سه ماه راننده دوباره شروع به رانندگی کرد و تخلفات حادثه ساز انجام داد و رفتار وی اصلاح نشد، این بار در صورت رسیدن جمع نمرات منفی به ۲۵ برسد شش ماه گواهینامه وی ضبط می‌شود.

وی با اشاره به باطل شدن گواهینامه در مرحله سوم این فرایند گفت: اگر راننده پس از دوبار ضبط گواهینامه باز هم دست به تخلفات حادثه ساز بزند و نمره منفی دریافت کند، در صورت رسیدن جمع نمرات منفی اش به عدد ۲۰، گواهینامه وی باطل می‌شود و راننده مذکور باید پس از یک سال وقفه دوباره به آموزشگاه‌های رانندگی مراجعه کند و آزمون بدهد تا دوباره گواهینامه بگیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 1 0

    این سایت و کانال خبری مدتی هست که طبق یک سیاست خاصی اداره میشه..‌
    اسمش کانال حمایت از رانندگان و حمل و نقل هست ولی جوری اخبار رو منعکس میکنه که اینگار تمام رانندگان در خوشی کامل به سر میبرند
    معلومه اربابان ثروت و قدرت ، نفوذ خودشون رو در این سایت و کانال خبری داشتند وگرنه این چه سایت و کانالی هست که نمیشه باهاش تماس داشت و کلا نه پیامی و نه مشکلاتی که توسط رانندگان به این کانال و ادمینش فرستاده میشه خوانده نمیشه!
    چطور این کانال خودش رو طرفدار راننده میدونه در حالی که یکبار از مشکلات رانندگان و زحمت ‌کشان واقعی گزارش نزاشته و اگر گزارشی هم کار کرده برای رانندگان خودمالک بوده نه راننده‌ای که یک ستاره به آسمون نداره و مجبوره شوفری کنه

  • راننده 0 0

    تازه متوجه شده اید رسانه دردست سرمایه داراست راننده بدبخت حامی ندارد اگر داشت هشت سال سنوات 72تا80راباربریها بالا نمی کشیدند وسازمان هم سکوت نماید پس بدانید مشکلات راننده رابه نفع خودشان بیان می نمایند کسانی هم که می گویند نماینده راننده گان زحمتکش هستیم تا به حال چه کاری برای راننده انجام داده اند سختی کاررادرست نمودند سنوات هشت سال 72تا80را درست نمودند چه کاری انجام دادند بیان نمایند راننده عمومی همیشه درجاده است ولی راننده شخصی سال وماه حتی دراین حالت هم به راننده گان هم ظلم شده