| کد خبر: 249266 |

◄ بحران اتخاذ سیاست‌ های خودرو محورانه در تهران

کمبود سرانه پارکینگ اگر چه امروز یک مسئله است، اما عدم وجود یک شبکه کامل حمل و نقل همگانی امروزه یک بحران است.

تین نیوز

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر کمبود ۱.۵ میلیون واحد جای پارک در پایتخت گفت: کمبود شدید سرانه جای پارک در تهران به حدی است که شهرداری نمی تواند به تنهایی این معضل را حل کند.

به گزارش تین نیوز، سید محمد آقامیری، تاکید کرد: در حال حاضر مسئله کمبود جای پارک در تهران به قدری حاد است که یک خودروی شخصی به طور متوسط در سطح شهر باید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دنبال جای پارک باشد تا بتواند محل مناسبی پیدا کند و حتی در ساعت های شلوغ روز و در مناطق پرتردد، ممکن است میزان این معطلی به ۳۰ تا ۴۰ دقیقه افزایش یابد.

به دنبال انتشار این خبر، مرضیه باریکانی کارشناس حوزه حمل و نقل در شبکه های اجتماعی نوشت: این که تهرانی‌ ها به طور متوسط ۲۰ دقیقه دنبال جای پارک هستند درست است اما چه مدت در ایستگاه مترو منتظرند تا بتوانند خود را (در یک واگن) جای دهند؟ چقدر باید پیاده‌ روی کنند تا خود را به ایستگاه یا یک مسیر حمل و نقل عمومی برسانند؟ چقدر در صف ون و تاکسی هستند؟ چقدر به دلیل حضور خودروهای تک‌سرنشین در ترافیک هستند.

باریکانی افزود: کمبود سرانه پارکینگ اگر چه امروز یک مسئله است، اما عدم وجود یک شبکه کامل حمل و نقل همگانی امروزه یک بحران است.

وی عنوان کرد: اتخاذ سیاست‌ های خودرو محورانه در کنار توسعه حمل‌ و نقل عمومی یک بحران است، اینها کجا بررسی می‌ شود؟

به گزارش تین نیوز، نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران چند روز پیش در گفت و گو با ایلنا تاکید کرده بود:  شهرداری تهران باید شرایط را تسهیل کند تا بخش خصوصی رغبت پیدا کند که برای ساخت مجتمع های پارکینگی وارد میدان شود؛ به طور مثال، شهرداری می تواند از بخش خصوصی بخواهد که زمین های خود را برای احداث پارکینگ های عمومی تخصیص دهد و چند طبقه از مجتمع های پارکینگی احداث شده را برای واحدهای اداری و تجاری در نظر بگیرد و از این طریق به درآمدزایی بیشتر بپردازد.

آقامیری افزوده بود: شهرداری می تواند بخشی از زمین هایی که در آن ها بوستان های کوچک یا زمین بازی ایجاد شده است، برای احداث پارکینگ های طبقاتی عمومی در زیر این زمین ها در نظر بگیرد. یعنی بر روی زمین، فضای سبز محدود، تجهیزات ورزشی، وسایل بازی کودکان، سرویس بهداشتی و نیمکت های شهری وجود داشته باشد و در زیر زمین، پارکینگ طبقاتی احداث شود. البته بازهم زمین های موجود در تهران برای ایجاد چنین فضاهایی محدود است و به همین دلیل است که می گوییم املاک و اراضی موجود در اختیار شهرداری، به تنهایی کفاف جبران کمبود تعداد پارکینگ های عمومی در پایتخت را نمی دهد.

وی تاکید کرده بود: حل معضل کمبود جای پارک در تهران، هم به کاهش ترافیک و آلودگی هوا کمک می کند و هم باعث کاهش زمان هدررفت شهروندان می شود و آرامش فکری آن ها را بیشتر می کند؛ بنابراین رفع این معضل، یکی از مهمترین موضوعاتی است که شهرداری باید برای آن، اقدامات عاجل انجام دهد و بهترین راهکار در این زمینه نیز احداث پارکینگ های عمومی در سطح شهر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.