| کد خبر: 248594 |

رفع شکاف جنسیتی در حمل ونقل شهر فرهنگی سوئد

برنامه ریزان ترافیکی شهر اومئوی سوئد طی مطالعه ای دریافتند که الگوی استفاده از وسایل حمل ونقل در زنان و مردان شهر متفاوت است و باید برای اصلاح آن اقدامات اصلاحی انجام دهند. زنان در این شهر بیشتر از مردان از روش های پایدار جابه جایی استفاده می کنند.

تین نیوز

برنامه ریزان ترافیکی شهر اومئوی سوئد طی مطالعه ای دریافتند که الگوی استفاده از وسایل حمل ونقل در زنان و مردان شهر متفاوت است و باید برای اصلاح آن اقدامات اصلاحی انجام دهند. زنان در این شهر بیشتر از مردان از روش های پایدار جابه جایی استفاده می کنند.

به گزارش تین نیوز، برنامه ریزان ترافیک شهر اومئو، شهری در شمال سوئد، داده های مربوط به حوزه تردد شهروندان را تجزیه و تحلیل کردند و متوجه شدند که در استفاده از وسایل حمل ونقل برای رفت و آمد به محل کار، شکاف جنسیتی وجود دارد. زنان تمایل داشتند از اتوبوس های محلی استفاده کنند، در حالی که مردان ترجیح می دادند سوار ماشین شخصی شوند. بنابراین، برای یکسان سازی تردد و رفع نبود تعادل در این زمینه، پروژه ای راه اندازی شد.

این طرح که «نوآوری برای رفت و آمد کاری برابر و پایدار» نامیده می شود، روی بررسی این موضوع متمرکز شده است که چه تصمیمی می تواند باعث شود مردانی که در منطقه صنعتی Västerslätt در شهر کار می کنند، بتوانند بیشتر شبیه زنان سفر کنند و تأثیر اقلیمی ناشی از رفت وآمد کاری خود را کاهش دهند.

واقعیت این است که مردان معمولاً بیشتر از زنان از اتومبیل استفاده می کنند. تفاوت در رفتار حمل ونقل به حدی است که اگر مردان مانند زنان سفر می کردند، مصرف انرژی ناشی از سفرهای ماشینی تقریباً ۲۰ درصد کاهش می یافت!.

لیندا گوستافسون، استراتژیست برابری جنسیتی شهرداری اومئو در این رابطه گفت: "این الگوی تردد در سراسر اروپا نیز وجود دارد و زنان پایدارتر از مردان سفر می کنند. به منظور شکستن الگوهای سنتی سفر، ما می خواهیم دانش را در مورد چگونگی تأثیر هنجارها بر انتخاب روش های سفر را افزایش دهیم. ما به گزینه های جذاب تری مانند استفاده از خودروی اشتراکی، حمل ونقل عمومی ، پیاده روی و دوچرخه سواری برای انتخاب نیاز داریم. فرصت های خوبی در اومئو برای رفت وآمد با اتوبوس به محل های کاری با بیشترین تعداد زنان مانند بیمارستان وجود دارد، اما در مورد مناطق تجاری و صنعتی، این شرایط برای مردان مهیا نیست."

لیف اریکسون، کارآفرین و نماینده گروه زیرساخت Entrepreneurs Umeå در این رابطه گوید: "در ۲۰ سال گذشته، منطقه صنعتی در Västerslätt به طور فزاینده ای به یک منطقه تجاری تبدیل شده است که در آن گروه هدف، به طور عمده مردان هستند و همین امر بر نوع سفر افراد در منطقه نیز تأثیر می گذارد. چگونگی توسعه منطقه صنعتی در آینده بر عهده همگان از جمله شرکت ها و شهرداری است. تدابیری برای افزایش تعداد دفعات حرکت اتوبوس و انطباق بهتر آنها با زمان های کاری و تعبیه ایستگاه های اتوبوس بیشتر وجود دارد و مهم تر از همه، بررسی رفتارهای شخصی است."

این موضوع فرضیه ای را مطرح می کند که اگرچه ممکن است شهرها در ابتدا بیشتر برای مطابقت با نیازها و دیدگاه های مردان برنامه ریزی شده باشند، اما حمل ونقل عمومی بیشتر به نفع زنان است.

هدف شهرداری اومئو این است که شیوه های حمل ونقل پایدار نظیر پیاده روی، دوچرخه سواری و حمل ونقل عمومی ۶۵ درصد از سفرهای داخل شهر را تا سال ۲۰۲۵ تشکیل دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.