| کد خبر: 247778 |

◄ تاثیر مثبت لغو پروازهای چارتری به عراق در مسافرت های اربعین

رئیس کمیته حمل و نقل سوخت اربعین حسینی (ع) در مراسم تجلیل از خادمین اربعین وزارت راه و شهرسازی گفت: ۹۱ درصد جابه‌جایی زوار به عراق به صورت زمینی انجام شد.

تین نیوز

رئیس کمیته حمل و نقل سوخت اربعین حسینی (ع) در مراسم تجلیل از خادمین اربعین وزارت راه و شهرسازی گفت: ۹۱ درصد جابه جایی زوار به عراق به صورت زمینی انجام شد.

به گزارش تین نیوز، شهریار افندی زاده معاون وزیر راه و شهرسازی  و رئیس کمیته حمل و نقل سوخت اربعین حسینی (ع)  در آیین تجلیل از خادمان اربعین حسینی افزود: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی و ستاد مرکزی اربعین از اردیبهشت ۱۴۰۱ ستاد اربعین در وزارت راه شکل گرفت.

افندی زاده به ازائه گزارشی از طرح اربعین 1401 پرداخت و اضافه کرد: با افزایش زمان طرح اربعین امسال که از ۱۱ تا ۳۱ شهریورماه آغاز شد و طبق برآورد انجام شده  ۳.۵ میلیون زائر در طرح اربعین حسینی فقط در بخش جاده ای جابجا شد.

وی با اشاره به این موضوع که در عملیات اربعین امسال  6 پایانه در کشور فعال بودند، اظهار کرد: در غرب کشور مرزهای مهران، شلمچه، چزابه، خسروی ،باشماق فعال بودند و در شرق کشور مرز ریمدان برای مسافران خارجی فعال بود.

افندی زاده در ادامه گفت: عملیات اربعین از طریق سه بخش حمل و نقل هوایی و ریلی و جاده ای انجام شد و  ۱۸ فرودگاه کشور میزبان زوار اربعین بودند.

رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت اربعین ضمن مقایسه آمار اعزام زائران اربعین در امسال و سال ۹۸ اظهار داشت: در سال ۹۸ حدود ۳ میلیون زائر اعزام شده اند  و در سال ۱۴۰۱ حدود ۳.۵ میلیون زائر ثبت شده است که سهم حمل و نقل و جاده ای ۹۱ درصد،  سهم حمل و نقل ریلی 5 درصد و سهم حمل و نثل هوایی بود.

افندی زاده  ضمن بیان این نکته که پایانه مهران و ایلام بیشترین تردد را داشته است، گفت: ۵۰ درصد تردد زائران از پایانه مهران و بعد از آن شلمچه با ۲۹درصد انجام شده است که این دو پایانه ۸۰ درصد جابجایی زوار را انجام دادند.

افندی زاده اعلام کرد در سه بخش ریلی هوایی و جاده ای قرارگاه مرکزی ایجاد و درایام اربعین خدمات شبانه روزی به زائران ارائه شد.

معاون وزیر گفت: ۴ بانده کردن محور ایلام موجب شد که ما وضعیت تردد بهتری داشته و مشکل ترافیکی کمتری داشته باشیم.

وی با همچنین به پرفیت راه ها و ایمنی جاده ها اشاره کرد و افزود: ۶۵ درصد حمل و نقل جاده ای در ایام اربعین با خودروی شخصی انجام شد.

افندی زاده در خصوص تعداد اتوبوس های در مسیر گفت: ۸ هزار دستگاه اتوبوس از طریق سازمان راهداری  و حمل و نقل جاده ای در اختیار عملیات اربعین قرار گرفت و مجموع سرویس های رفت و برگشت ۷۱هزار و 600 سرویس در این مدت گزارش شد.

بنا به گفته معاون وزیر، پایانه های مرزی با دستور وزیر راه و شهرسازی در این مدت ارتقا یافتند و حدود ۱۲۰۰ میلیارد برای این موارد هزینه شد چرا که بحث زیر ساخت در حوزه حمل و نقل و ایمنی بسیار مهم و حائز اهمیت بود.

معاون وزیر لغو پروازهای چارتری به عراق و کنترل قیمت بلیت پروازها را به دستور وزیر راه و شهرسازی از اقدامات مهم  این ایام برشمرد و گفت: در این ایام قیمت مسیر هوایی به عراق به صورت رفت و برگشت ۶ میلیون تومان اعلام شد.

افندی زاده با اشاره به فعالیت حوزه هوایی  و حجم بالای اعزام زائر در مدت دو هفته گفت:  از ۱۲ شهریور تا ۳۰ شهریور، ۲۴۳۱ پرواز از ۱۸ فرودگاه کشور انجام گرفت و بیش از صدهزار نفر را جابجا کردند.

 وی کنترل قیمت بلیت هواپیما را از نکات مثبت برشمرد و بیان کرد: در ایام اربعین فروش چارتری نداشتیم.

معاون وزیر در پایان از برگزارکنندگان مراسم تجلیل از خادمان اربعین قدردانی کرد و گفت: امسال در حوزه حمل و نقل کار بسیار بزرگی با کمترین اشتباهات انجام شد که  می تواند سرمشقی برای سال های آینده باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.