| کد خبر: 247226 |

◄ شرکت های حمل و نقل می توانند هزینه پرداختی بابت بیمه تکمیلی را پس بگیرند

همه وجوهی که از ۱۵/ ۵/ ۱۳۹۷ در تمامی بارنامه ها و یا از طریق واریز به حساب کانون شرکت های حمل و نقل بابت بیمه تکمیلی منتقل شده، با شکایت شاکی قابل استرداد است.

تین نیوز

 با توجه به رای اخیر دیوان عدالت اداری در خصوص شکایت یک شرکت حمل و نقل،  پیش بینی می شود  همه وجوهی که از ۱۵/ ۵/ ۱۳۹۷ از محل منابع داخلی شرکت های حمل ونقل کالا در تمامی بارنامه ها و یا از طریق واریز به حساب کانون شرکت های حمل و نقل بابت بیمه تکمیلی منتقل شده، با شکایت شاکی قابل استرداد است.

به گزارش تین نیوز، رای دیوان عدالت اداری که در تاریخ 15 شهریور ماه 1401 صادر و تصویری از آن در اختیار این پایگاه خبری قرار گرفته، بر اساس شکایتی صادر شده که یکی از شرکت های حمل و نقل در مورد مصوبه 205 شورای عالی هماهنگی ترابری کشور به دیوان عدالت اداری ارایه کرده است.

در واقع، مطابق رای قبلی دیوان عدالت اداری؛ بند ۲ مصوبه ۲۰۵ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، در تاریخ ۵/ ۶/ ۱۴۰۰ باطل شده بود و اکنون بر اساس اعتراض شاکی و تقاضای او مبنی بر تسری حکم به تاریخ تصویب، این ابطال به تاریخ تصویب مصوبه یعنی ۲۱/ ۵/ ۱۳۹۷ تسری یافته و این بدان معنی است که وجوهی که شرکت ها از محل منابع داخلی خود در این خصوص پرداخت کرده اند، با شکایت شاکی قابل استرداد است.

بیشتر بخوانید:

در بخشی از رای جدید هیئت عمومی دیوان عدالت اداری آمده است: هیئت عمومی دیوان عدالت اداری بر اساس رای شماره ... حکم به ابطال اطلاق بند 2 مصوبه شماره 205 مورخ 21 مرداد ماه 1397 شورای عالی هماهنگی ترابری صادر کرده است و با توجه به طرح تقاضای اعمال حکم مقرر در ماده 13 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری نسبت به رای مذکور و تسری اثر ابطال مقرره موضوع آن رای به زمان صدور مقرره اول، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری بر مبنای اختیار حاصل از ماده 13 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392 و مستند به قسمت دوم ماده 35 آیین نامه اداره جلسات هیئت عمومی و هیئت های تخصصی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1393، با تقاضای مزبور موافقت کرده و اطلاق بند 2 مصوبه شماره 205 مورخ 21.5.1397 شورای عالی هماهنگی ترابری را از تاریخ صدور آن ابطال می کند.

Snap 2022-09-20 at 15.20.37

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.