| کد خبر: 245950 |

◄ کمبود اتوبوس شهری یک مشکل ملی است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم با اشاره به فعالیت ۱۲۵ اتوبوس شهری در این کلان‌شهر، گفت: این تعداد اتوبوس برای کلان‌شهری همچون قم کافی نیست، اما مسئله کمبود اتوبوس یک معضل ملی است.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم با اشاره به فعالیت ۱۲۵ اتوبوس شهری در این کلان‌شهر، گفت: این تعداد اتوبوس برای کلان‌شهری همچون قم کافی نیست، اما مسئله کمبود اتوبوس یک معضل ملی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم، مسعود طبیبی با اشاره به تهیه و ارسال برنامه و طرح پیرامون وضعیت فعلی شبکه تندروهای شهری و برنامه‌های آینده جهت بهبود و گسترش آن، اظهار کرد: شبکه معابر شهری یکی از نتایج بارز حمل‌ونقل شهری است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۷ طرح بازنگری در طرح حمل‌ونقل شهری آغازشده است، تصریح کرد: طرح جامعی در حوزه حمل‌ونقل شهری در ابعاد مختلف آن در حال تهیه است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اینکه در این رابطه جلسات متعددی در شهرداری قم در حال انجام است، افزود: تا یک ماه آینده این طرح نهایی و تقدیم شورای اسلامی شهر قم می‌شود.

وی با اشاره به طرح کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر نسبت به الزام شهرداری به ارائه برنامه تأمین ناوگان اتوبوس جهت تکمیل ناوگان اتوبوس‌رانی به تعداد موردنیاز، ادامه داد: شهرداری قم باوجود تمام مشکلات در حوزه تأمین ناوگان عمومی، عملکرد مطلوبی داشته و میانگین عمر اتوبوس‌های شهری رضایت‌بخش است.

طبیبی فعالیت ۱۲۵ اتوبوس شهری در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: این تعداد اتوبوس برای کلان‌شهری مانند قم کافی نیست، اما مسئله کمبود اتوبوس یک معضل ملی است و تمام کلان‌شهرها با آن درگیر هستند.

وی اضافه کرد: تجربه اورهال کردن اتوبوس در کشور تجربه تلخی بوده است و این مسئله در قم نیز تاکنون نتایج موردنظر را برجای نگذاشته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: طرحی در سطح ملی برای خرید اتوبوس از محل تهاتر نفت در حال انجام است و شهرداری قم برای استفاده حداکثری از این ظرفیت تلاش می‌کند و به نظر می‌رسد تا شهریورماه این واگذاری‌ها آغاز شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.