| کد خبر: 242304 |

◄ پایانه مرزی دوغارون همچنان بسته است

مجموعه های فعال در پایانه مرزی دوغارون امروز یکشنبه تعطیل است و منتظر نتیجه گفت و گوهای مرزی با طرف افغان هستیم.

تین نیوز

سرپرست اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: مجموعه های فعال در پایانه مرزی دوغارون امروز یکشنبه تعطیل است و منتظر نتیجه گفت و گوهای مرزی با طرف افغان هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی مجردی افزود: اعلام شده است واحدهای اداری و مسوول در پایانه مرزی امروز یکشنبه به محل کار نیایند.

وی ادامه داد: تعطیلی مرز دوغارون موقتی است و ما نیز در انتظار اعلام نظر مرزبانی برای از سرگیری فعالیت مرزی طی روزهای بعد هستیم.

سرپرست اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با توجه به بسته بودن موقتی مرز فعلا محدودیت و یا منعی برای حرکت ناوگان باری از نقاط مختلف کشور به مرز دوغارون اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید:

بسته شدن مرز دوغارون به دلیل اختلافات مرزی

مجردی افزود: با توجه به وجود سه توقفگاه(پارکینگ) مناسب در شهر تایباد، ظرفیت خوبی برای توقف ناوگان باری در منطقه وجود دارد و رانندگان هیچ نگرانی برای حضور در محدوده شهرستان مرزی تایباد نداشته باشند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی دیروز شنبه در پی انجام برخی فعالیتهای خارج از چارچوب قواعد مرزی از سوی نیروهای وابسته به طالبان در محدوده نقطه صفر مرزی دوغارون در خراسان رضوی، این مرز مهم بسته اعلام شد.

مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. تایباد از سمت شرق و جنوب شرق هم مرز با کشور افغانستان است.

گمرک دوغارون واقع در شهرستان تایباد با یک قرن سابقه فعالیت در فاصله ۱۸ کیلومتری مرز ایران و افغانستان در حوزه صادرات، واردات، ترانزیت و مسافر فعالیت دارد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.