| کد خبر: 24226 |

۱۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی کشور خاکی هستند

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از 1500 کیلومتر از راه‌های روستایی کشور خاکی و از شرایط مناسب دسترسی برخوردار نیستند که باید طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده آسفالت شوند.
 
محمد میرشفیع صبح امروز در بازدید از راه‌های روستایی شهرستان سیریک در جمع مردم روستای شهید مردان اظهار کرد: در استان هرمزگان و به ویژه شرق استان به‌دلیل پراگندگی روستاها، برخورداری روستاها از جاده دسترسی آسفالت از میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است و ما سعی داریم با مشارکت دهیاری‌ها، مردم و بخش خصوصی 100 کیلومتر از راه‌های روستایی  در هرمزگان آسفالت کنیم.
 
وی افزود: بالای 50 درصد از 80 کیلومتر راه‌های روستایی شهرستان سیریک تا پایان سال‌جاری آسفالت می‌شود که برای اجرای طرح آسفالت کردن راه‌های روستایی شهرستان سیریک اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بخشی از آنها از محل ماده 180 و بخشی از اعتبارات استانی برای احداث اختصاص خواهد یافت.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: 29 کیلومتر از پروژه نیمه‌تمام  راه‌های روستایی شهرستان سیریک با پیشرفت فیزیکی بین 35 تا 60 درصد در روستاهای زمین ملا، دودر، دل آسا و بازگرد وجود دارد که این طرح تا پایان سال‌جاری با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند.
 
میرشفع اضافه کرد: مطالعه احداث شش دهانه پل بر روی جاده آسفالته روستای کرتان و رودخانه‌های مرگ و دهان محور روستاهای مهمانی، گرائیگ و گوجگ و جاده آسفالته روستای شهید مردان به کنارجو همراه با مطالعه اجرایی جاده میانبر روستاهای پشت کوه به شهر سیریک به طول 2 کیلومتر و جاده‌های روستایی پالور به بندر کوهستک و شهید مردان به روستای کرپان به طول 5 کیلومتر مصوب و در دستور اجرا هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.