| کد خبر: 241963 |

◄ کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی شهری در زنجان

با اینکه در ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر با کمبود مواجه هستیم ولی به مدت ۲ سال است که ۴۳ دستگاه اتوبوس در پارکینگ شهرداری به دلیل نبود راننده بلااستفاده مانده است.

تین نیوز

رییس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: با اینکه در ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر با کمبود مواجه هستیم ولی به مدت ۲ سال است که ۴۳ دستگاه اتوبوس در پارکینگ شهرداری به دلیل نبود راننده بلااستفاده مانده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، منصور مرادلو افزود: این وضعیت یک فاجعه است، در پی این هستیم تا از طریق بخش خصوصی راننده برای این اتوبوس ها تامین کنیم.

وی ادامه داد: در واگذاری این اتوبوس ها تاکید داریم که منافع شهروندان و حقوق بیت المال رعایت شود.

مرادلو با بیان اینکه در زمان حاضر ۸۱ اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر زنجان فعال است، گفت: قرار است ۲۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز از طریق وزارت کشور تامین شود، از طرفی با تهیه ۳۶ دستگاه مینی بوس ۲ درب نیز که پیگیری ها برای تامین آنها در دست انجام است، از مشکلات حمل و نقل عمومی به ویژه در حاشیه های شهر زنجان کم می شود.

وی با بیان اینکه جمع آوری ایستگاه‌های اتوبوس وسط خیابان‌های امام خمینی و سعدی در شورای ترافیک به تصویب رسیده است، افزود: البته صرفا جمع آوری این ایستگاه ها مشکل ترافیک را حل نمی‌کند، ما نیازمند اصلاح خطوط و همچنین تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر هستیم.

مرادلو با بیان اینکه طی چند سال گذشته تعداد ۶۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل و نقل عمومی شهر زنجان کم شده است، افزود: این اتوبوس در نتیجه واگذاری های به شرط تملیک به مالکیت اشخاص حقیقی درآمدند و آنها هم اتوبوس ها را فروخته اند.

رییس شورای اسلامی شهر زنجان از افزایش حدود ۳۰ درصدی کرایه تاکسی و اتوبوس در سال جاری خبر داد و گفت: این مصوبه بعد از تصویب در ستاد تنظیم بازار استان اجرایی خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • غلام عباس نیک طبع 0 0

    سلام آخه کدام احمقی حاضر با این قیمت های خودرو تاکسی بگیره بیاد خودش تو دردسر هم بینداز تازه بعد از گرفتن هزار مدرک وغیر تازه باشخصیت مسافرکش واسنپ و تپسی و‌... خودش در گیر هم بشه .پس میره شخصی می خره باهش همان کار تاکسی را هم انجام می دهد و هر وقت هم خواست با بالاترین نرخ ممکن می فروشه