◄ درخواست چندساله رانندگان اجرایی می شود؟/ آغاز پیگیری تصویب سختی کار شغل رانندگی
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کامیون داران اصفهان از پیگیری مجدد موضوع سختگیری کار رانندگان از روز دوشنبه آینده و در جلسه ای با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، خبر داد.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کامیون داران اصفهان از پیگیری مجدد موضوع سختگیری کار رانندگان از روز دوشنبه آینده و در جلسه ای با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، خبر داد.
به گزارش تین نیوز، محسن جلالی به خبرنگار ما گفت: در جلسه مشترک روز دوشنبه 22 فرودین 1401 نمایندگان کانون های رانندگان حمل و نقل عمومی و تعدادی از اعضای کمیسیون مجلس، درخواست قرارگیری شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور به مجلس ارایه خواهد شد.
وی افزود: با ثبت این درخواست، بار دیگر موضوع سختی کار رانندگان مورد پیگیری و بررسی قرار می گیرد و با توجه به پیش بینی منابع مالی مورد نظر برای تامین هزینه های این اقدام، انتظار می رود در دولت مردمی سیزدهم با نظر مثبت مسئولان مواجه شود.
بیشتر بخوانید:
چرا رانندگی ناوگان عمومی جزو مشاغل سخت و زیان آور نیست؟
جلالی در مورد چگونگی تامین مالی برای قرارگیری شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور، تاکید کرد: پیشنهاد شده است مبلغ نیم درصد از بارنامه برای این کار در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: هزینه بارنامه توسط رانندگان پرداخت می شود که پیشنهاد شده نیم درصد از آن برای تامین منابع مالی این کار مورد استفاده قرار گیرد.
قابل ذکر است، عضو هیئت مدیره کانون سراسری رانندگان حمل و نقل جاده ای بخش مسافر کشور نیز روز 17 فرودین به تین نیوز گفته بود: به دلیل اینکه شغل رانندگان حمل و نقل جاده ای دارای پوشش بیمه ای خویش فرمایی است و مشمول قانون کار نمی شود، در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار نمی گیرد.
احسان روشن روز، افزود: متاسفانه موانع و تعارض ها در قوانین موجود، سد راه قرارگیری شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور شده است.
وی عنوان کرد: یکی از مهمترین عوامل موجود برای عدم تصویب سختی کار شغل رانندگی، عدم تعریف کارفرما در شغل رانندگان و متعاقب آن عدم پرداخت 4 درصد سختی کار و 3 درصد بیمه بیکاری در پرداخت حق بیمه توسط رانندگان است.
روشن روز افزود: احتمال می دهم تنها راه ورود شغل رانندگان حمل و نقل جادهای به زمره مشاغل سخت و زیان آور، استثنا کردن و تصویب قوانین خاص توسط نمایندگان مردم در خانه ملت و همکاری مدیران مربوطه در مجموعه دولت است.
وی اظهار امیدواری کرد این مهم که خواسته عامه جامعه رانندگان حمل و نقل جادهای کشور است در دولت مردمی و جهادی سیزدهم و مجلس انقلابی یازدهم به سرانجام برسد.
به گزارش تین نیوز، کیومرث سرمدی نماینده مردم اسدآباد در مجلس نیز هفته گذشته عنوان کرد: متأسفانه علیرغم سختی کار رانندگان، حوادث جادهای و دوری از خانواده، شغل رانندگی ناوگان سنگین جزو مشاغل سخت محسوب نمی شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.