| کد خبر: 240261 |

◄ جبران خسارت 33 دستگاه کامیون آسیب دیده در حادثه اسلام‌قلعه

با پیگیری‌های انجام شده و پرداخت تسهیلات دولتی ۳۳ کامیون که در حادثه اسلام قلعه خسارت دیده بودند، خریداری و به ناوگان حمل و نقل بازگردانده شد.

تین نیوز

نماینده مردم تایباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و پرداخت تسهیلات دولتی ۳۳ کامیون که در حادثه اسلام قلعه خسارت دیده بودند، خریداری و به ناوگان حمل و نقل بازگردانده شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جلیل رحیمی جهان‌آبادی عصر امروز طی سفر به تایباد اظهار کرد: در پی حادثه‌ آتش‌سوزی که ظهر شنبه، ۲۵ بهمن ماه، سال گذشته در گمرک اسلام‌قلعه افغانستان رخ داد، ۳۳ دستگاه کامیون ترانزیت که متعلق به ایران بود، در آتش‌سوزی از بین رفت.

وی ادامه داد: در این راستا رایزنی‌هایی با دولت قبلی انجام شد و با همراهی استاندار سابق و فرماندار شهرستان تایباد رانندگان ایرانی حادثه دیده شناسایی و توسط اداره کل راه و ترابری خراسان رضوی بررسی‌های اولیه انجام و از طرف وزارت راه و ترابری درخواستی به دولت داده شد.

بیشتر بخوانید:

◄ انتقال تانکرهای ایرانی خسارت دیده در آتش سوزی اسلام قلعه به کشور

نماینده مردم تایباد در مجلس شورای اسلامی افزود: با رایزنی‌های انجام شده و برگزاری جلسات حضوری مصوب شد تعداد ۳۳ دستگاه تریلی از اروپا خریداری شود و به ازای هر کامیون یک میلیارد تومان وام با تسهیلات ویژه پرداخت شود. همچنین مقرر شد این کامیون‌ها از عوارض گمرکی و مالیاتی که هنگام ورود به وسایل نقلیه خارجی تعلق می‌گیرد، معاف شود که این کمک بزرگی از نظر مالی به رانندگان خسارت‌دیده بود.

رحیمی جهان‌آبادی بیان کرد: در همین زمینه برای خریداری کامیون‌ها مشکل ارز وجود داشت که با کمک رانندگان و جلساتی که با بانک مرکزی برگزار شد، این مشکلات حل و نمایندگان برای خرید کامیون‌ها راهی اروپا شده و تعداد ۳۳ دستگاه کامیون وارد کشور شد.

وی ارزش واقعی هر دستگاه کامیون را در بازار آزاد حدود ۶ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: با همکاری مسئولان وقت و پیگیری‌های انجام شده رانندگان کامیون خود را با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خریداری کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.