| کد خبر: 240219 |

◄ بیش از ۶ هزار کارت سلامت برای رانندگان خراسان جنوبی صادر شد

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: ۶ هزار و ۶۵۵ کارت سلامت برای رانندگان بخش حمل و نقل استان صادر شده است.

تین نیوز

بیرجند- فاطمه علیزاده| معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اظهار داشت: ۶ هزار و ۶۵۵ کارت سلامت برای رانندگان بخش حمل و نقل استان در سال جاری صادر شده است.

به گزارش تین نیوز، مهدی گرجی اظهار داشت: متمایز کردن رانندگان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای یکی از اهداف اجرایی کردن کارت هوشمند است.


وی امکان ذخیره‌سازی اطلاعات و لحاظ کردن اطلاعات کارت با سایر سیستم‌های عملیاتی مانند امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده را از جمله مزیت‌های این کارت ها برشمرد.


گرجی با بیان اینکه 6هزار و 655 فقره کارت سلامت رانندگان از ابتدای سال تا پایان دی ماه صادر شده است، افزود: این کارت ها در بخش حمل و نقل عمومی کالا و مسافر برای رانندگان حمل و نقل عمومی مسافری و باری این استان صادر شده است .


وی با تاکید بر الزامی بودن کارت هوشمند برای فعالیت رانندگان حرفه‌ای در بخش حمل و نقل جاده ای، دارا بودن کارت صحت و سلامت را از جمله شرایط دریافت کارت مذکور دانست و ادامه داد: در حال حاضر 5 مرکز تخصصی طب کار در استان برای انجام معاینات پزشکی رانندگان ناوگان مسافری و باری فعالیت می کنند.  

به گفته وی آزمایشاتی از قبیل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، روانشناسی، معاینات پزشکی بالینی فرد نظیر فشار خون، نوار قلب و آزمایشات روتین مانند قند خون، چربی خون و غیره برای بررسی سلامت رانندگان انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.