| کد خبر: 240102 |

با اعتبار 3600 میلیارد ریال؛

◄ 30 کیلومتر باند دوم در راه های خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۳۰ کیلومتر باند دوم راه های استان با اعتبار ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

تین نیوز

بیرجند- فاطمه علیزاده| مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۳۰ کیلومتر باند دوم راه‌های خراسان جنوبی به مناسبت دهه فجر به بهره برداری رسید که در مجموع ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آن هزینه شده است.

به گزارش تین نیوز، وحید داعی در آیین افتتاح این طرح‌ها اظهار داشت: مجموع پروژه‌های احداث باند دوم در راه‌های استان  ۲ هزار و ۴۲۱ کیلومتر است.
وی افزود: تاکنون ۷۵۱ کیلومتر از راه های استان دوبانده شده که از این میزان ۱۳۷ کیلومتر در سال گذشته انجام شده است.


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: ۵۴۵ کیلومتر باند دوم با متوسط پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصد در دست اجرا است.


داعی اذعان داشت: اجرای این پروژه‌ها با مبلغ قرارداد ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و دوبانده شدن ۵۶ کیلومتر هم در دست مطالعه است.


وی با بیان اینکه ۳۱ درصد پروژه‌های افتتاحی وزارت راه و شهرسازی در دهه فجر امسال نیز در بخش باندهای دوم و بزرگراه متعلق به این استان بوده است، افزود: امروز ۹۵ کیلومتر باند دوم و بزرگراه در سطح کشور افتتاح شده که از این میزان 30 کیلومتر متعلق به خراسان جنوبی بوده است.


داعی بهره برداری از ۱۰ کیلومتر در محور سربیشه - درح - ماهیرود، ۱۴ کیلومتر در محور طبس - یزد و ۶ کیلومتر در محور بیرجند – زاهدان را از جمله پروژه های افتتاح شده در هفتمین روز از دهه فجر برشمرد.


وی با بیان اینکه محور سربیشه - درح - ماهیرود به طول ۱۲۴ کیلومتر در دست دوبانده سازی است، افزود: ۱۰ کیلومتر از دوبانده سازی این محور سال گذشته و ۱۰ کیلومتر امسال دوبانده شده است.


داعی با اشاره به اینکه ۱۰۴ کیلومتر این محور با حجم قرارداد ۵۵۰ میلیارد تومان در دست اجرا است، ادامه داد: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا پایان امسال ۱۲ کیلومتر دیگر نیز زیر بار ترافیک خواهد رفت.


داعی با بیان اینکه از مجموع ۱۰ کریدور اصلی کشور، ۲ کریدور در استان خراسان جنوبی واقع شده است، افزود:  کریدور شمال - جنوب به طول یک هزار و ۵۷۰ کیلومتر که سبب اتصال چابهار به سرخس می شود، از این استان می گذرد.


وی بیان داشت: ۴۱۴ کیلومتر از این کریدور در خراسان‌ جنوبی قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.