| کد خبر: 239579 |

گزارش کلاب هاوس 28 دی ماه 1400 ؛

◄ هزینه تمام شده کالا در ایران به بیش از 20 درصد رسید

در تاریخ 28 دی ماه 1400، در کلاب هاوس تین نیوز جلسه ای با محوریت صنعت حمل و نقل (هوایی، دریایی، زمینی، ریلی) برگزار شد. به گزارش تین نیوز، در این جلسه حادثه بهبهان و باز نشدن ایربگ ها مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

تین نیوز

در تاریخ 28 دی ماه 1400، در  کلاب هاوس تین نیوز جلسه ای با محوریت صنعت حمل و نقل (هوایی، دریایی، زمینی، ریلی) برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، در این کلاب حادثه بهبهان و باز نشدن ایربگ ها مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

در کلاب تاریخ 28 دی ماه، در خصوص تصادفات بهبهان، به اظهارات احمد نعمت بخش، دبیر انحمن خودروسازان ایران اشاره شد که گفته است: 15 خودرو از خودروهای حادثه دیده متعلق به ایران خودرو و 23 خودرو برای شرکت سایپا بوده است و در بین خودروهای سایپا دو وانت نیسان، سه خودروی پی کاب، سه خودروی ال 90 و 15 پراید درگیرحادثه شدند. او اضافه کرده که برخورد خودروها از عقب بوده و این باعث شده که ایربگ ها عمل نکند. 11 پراید به دلیل سال ساخت فاقد ایربگ هستند.

بیشتر بخوانید:

راهکار کارشناسان حمل و نقل: خرید ناوگان هوایی و تولید ناوگان ریلی

در این کلاب عنوان شد به نظر می آید گفته های مسئولان راهور ناجا، دفاعی باشد و باید از زاویه های مختلف مورد توجه قرار بگیرد. آنانی که مسئولیتی در این حوزه دارند  باید پاسخگو باشند و مسئولیت بپذیرند.

همچنین گفته شد سردار هادیان فرد رئیس پلیس راهنمایی  و رانندگی عنوان کرده که چون واکنشی از ایران خودرو در این تصادف زنجیره ای نداشتند،  گزارش تصادف بهبهان را به دفتر سران قوا می دهند.

در ادامه گفته شد طبق خبرهای شنیده شده مدیر طراحی مرکز توسعه محصولات ایران خودرو عنوان کرده که عملکرد ایربگ بستگی به شدت ضربه، میزان سرعت و زاویه ای که ضربه وارد می شود، دارد و اگر مشخص شود که اشکال از کیسه هوا بوده، طبق قرادادهای بین المللی باید به سراغ تولید کننده کیسه هوا رفت.

در ادامه این کلاب، در بحث ایربگ ها، این نکته یاد آوری شد که پس از اتفاق پلاسکو گفته شده 98 درصد از ساختمان های اداری، آسانسور استاندارد ندارند. این گفته نیاز به تحلیل دارد. چرا این اتفاق می افتد؟

یک پیام این موضوع این است که استانداردها، استاندارد درستی نیست. گفته می شود 85 استاندارد اجباری وجود دارد. سوال اینجاست که آیا این 85 استاندارد ضروری است؟ مثلا قانون شده که ما باید از جهت استاندارد آلودگی موتور همپای اروپا باشیم یا مثلا در بحث خودروهای برقی، خودرویی ساخته شده که بعد از پنج سال توانسته استاندارد های ما را پاس کند. نتیجه این می شود که استاندارد های ما شبیه قیف سرو ته است، بیشتر سر کار گذاری است تا استاندارد.

یعنی ظواهر را رعایت کردن و به عملکرد و نتیجه، بی توجه بودن. البته گاهی هم نگاه سختگیرانه و افراطی در ابتدای کار، می تواند نتیجه عکس داشته باشد.

در ادامه افزوده شد که آنقدر ایرادهای فنی زیاد است که مجبورند درجه حساسیت باز شدن ایربگ را بالا ببرند تا زود به زود باز نشود وگرنه روی هر سرعت گیر یک بار باز می شود.

در حوزه لجستیک بیان شد؛ درصد هزینه تمام شده کالا در ایران به بیش از 20 درصد رسیده است و این امر مشکلاتی ایجاد خواهد کرد. اگر نرخ سوخت افزایش یابد ممکن است این 20 درصد به 30 درصد هم برسد. این موضوع باید کارشناسی شده و برای آن فکر اساسی بشود.

به نقل از یورو نیوز گفته شد که قطارهای باری عبوری از لس آنجلس توسط مردم غارت می شود و بسته هایی که شرکت آمازون از طریق فروش آنلاین برای مشتری ها ارسال می کند غارت می شود.

یکی از مشکلات مطرح شده درباره سکوهای مسافرگیری، دسترسی آسان به قطارهاست، شاید این موضوعموجب بروز چنین مشکلاتی باشد.

در موضوع همکاری های بین المللی تاکید شد که استفاده از مشاوران بین المللی برای پروژه های داخلی در صورتی مناسب است که اولا اطلاعات و دیتاها به صورت صحیح و دقیق به آنها منتقل شود تا در تصمیم گیری و عملکرد دچار خطای محاسباتی و مشاوره ای نشوند. ثانیا باید فرصت نقد و بررسی عملکرد آنان وجود داشته باشد. همچنین این نکته را باید مد نظر قرار داد که مدیران ارشد مشاوران بین المللی در مورد یک پروژه مشاوره بدهند نه اینکه معاونان در سطح پایین.

در این کلاب همچنین بحث ایربگ های مخصوص دوچرخه مورد تبادل نظر قرار گرفت. ایربگ مخصوص دوچرخه بر این اساس عمل می کند که یک کیسه هوا برای محافظت از سر و گردن دوچرخه سوار و موتورسوار باز می شود و از آسیب شدید جلوگیری می کند. دوچرخه سواری در تهران بسیار خطرناک است. خطوطی که برای دوچرخه در نظر گرفته شده کارآیی ندارد چون به هم پیوسته نیستند. رانندگان هم رعایت حال دوچرخه سواران را نمی کنند. از این جهت این محصول می تواند اهمیت بالایی داشته باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.