| کد خبر: 239413 |

◄ لحظات دلهره آور عبور از تونل آزاد راه پل زال به خرم آباد در سیل اخیر

رانندگانی که قبل از مسدود شدن این آزاد راه در حال تردد در این آزاد راه یا داخل تونل بودند، لحظات دلهره آوری را تجربه کردند.

تین نیوز

هفته آخر دی ماه امسال بود که بارش باران سیل آسا در جنوب و غرب کشور موجب آبگرفتگی بسیاری از جاده های کشور شد.

به گزارش تین نیوز، آزاد راه  پل زال به خرم آباد نیز از جمله مسیرهایی بود که از سیل در امان نماند و تونل آن نیز دچار آبگرفتگی شد و ریزش کوه نیز خطرات مزید بر علت شد تا در نهایت این آزاد راه مسدود شد.

همزمان با وقوع این حوادث تصاویر و فیلم های زیادی از آبگرفتگی و ریزش کوه از این آزاد راه در شبکه های اجتماعی منتشر شد، در یکی از این فیلم ها تونل آزاد راه مشاهده می شود که دچار آبگرفتگی شده است.

به گفته یک راننده کامیون، رانندگانی که قبل از مسدود شدن این آزاد راه در حال تردد در این آزاد راه یا داخل تونل بودند، لحظات دلهره آوری را تجربه کردند.

خودروها به کندی حرکت می کردند و وحشت از ریزش تونل وجود داشت، از طرف دیگر تونل دچار آبگرفتگی نیز شده بود و ترس از هجوم  بیشتر سیلاب نیز موجب افزایش اضطراب شده بود.

یکی از رانندگان می گوید سه ساعت داخل تونل بود و در نهایت به این نتیجه رسید که تریلر خود را داخل تونل بگذارد و خودش از تونل خارج شود تا شرایط بهتر شود.

او ادامه داد: سرانجام نیروهای راهداری با لودر به این تونل آمدند و  یکی یکی تونل هارا باز کردند و تردد شرایط عادی به خود گرفت.

بیشتر بخوانید:

یکی دیگر از رانندگان گفت: چرا هنگام طراحی و ساخت و بهره برداری از این آزاد راه، فکر مسیل ها را نکرده اند؟

او افزود: زاگرس؛ منطقه ای دچار بارش های ناگهانی است، پیدا کردن حجم بارش در زمان محدود و طراحی دبی خروجی جمع کننده های سیل کار سختی نیست.

در این زمینه یک کارشناس حوزه راهسازی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: امنیت فعلی آزادراه صددرصد نیست چرا که به دلیل کوهستانی بودن محور، امکان ریزش به ویژه در مواقع بارندگی وجود دارد.

افشین کردستانی افزود: می‌توان با برخی سبک سازی‌ ها و کاهش شیب در نقاط بحرانی از ریزش کوه‌ در این مسیر جلوگیری کرد.

سرهنگ مرتضی دالوند رئیس پلیس راه لرستان نیز در گفت و گو با خبرگزاری صدا وسیما ابراز کرد: آزاد راه خرم‌آباد - پل زال نعمتی برای مردم این استان و کشور است، چرا که نقش مهمی در کاهش مسیر، کاهش مصرف سوخت و کاهش بار ترافیکی دارد.

وی با اشاره به بافت نامناسب منطقه افزود: این امر ربطی به نامناسب بودن آزاد راه ندارد، این منطقه یکی از مناطق رانشی لرستان محسوب می‌ شود و نوع خاک و بافت آن به‌ گونه‌ ای است که با وقوع حوادثی از قبیل سیل و زلزله دچار رانش و ریزش می‌ شود.

رئیس پلیس راه لرستان گفت: به‌نظر می‌ رسد نیاز است مطالعات اساسی‌ تری درخصوص وضعیت آزادراه خرم‌ آباد - پل زال انجام شود و مشاورانی کارکشته‌ برای رفع اساسی مشکلات آن به‌ کار گرفته شوند.

فیلم پیوست را یک راننده کامیون 24 دی ماه از وضعیت تونل این آزاد راه منتشر کرد:

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.