| کد خبر: 239203 |

یک راننده:

◄ درآمد رانندگان ناوگان سنگین باری با هزینه ها هماهنگ نیست

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا با برشمردن چند نمونه از مشکلاتی که رانندگان کامیون با آن رو به رو هستند و هزینه ماهانه یک کامیون، از مسئولان صنفی و دولتی خواست قبل از توقف کامل ناوگان باری، برای حل مشکلات کامیونداران چاره ای بیندیشند.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا با برشمردن هزینه ماهانه یک کامیون،  از مسئولان صنفی و دولتی خواست قبل از ورشکستگی کامل ناوگان باری، برای حل مشکلات کامیونداران چاره ای بیندیشند.

به گزارش تین نیوز، این راننده کامیوندار با بیان این که رقم های اعلام شده در این مطلب در خوش بینانه ترین حالت ممکن برآورد شده است، در شبکه های اجتماعی نوشت: هزینه محاسبه شده مربوط به هزینه ماهانه ناوگان سنگین باری بر اساس چهار سرویس رفت و برگشت بندرعباس به تهران در بهترین حالت ممکن است.

وی افزود:  در حال حاضر بی کیفیت ترین لاستیک جفتی ۱۵ میلیون تومان است و هر دو ماه یک جفت لاستیک مورد نیاز بوده که این یعنی ماهی ۷و نیم میلیون هزینه لاستیک می شود.

این راننده ادامه داد: هزینه روغن (با فیلتر) برای هر سرویس میانگین 3.5 میلیون تومان می شود و هزینه تعمیر موتور و گیربکس هر سه سال یک بار ۳۰۰میلیون تومان خواهد بود که این یعنی ماهانه نزدیک به  8 میلیون 500 هزار تومان هزینه تعمیر موتور و گیربکس خواهد شد.

وی خرج راه، خرابی دیگر وسایل ناوگان و گازوئیل را به طور میانگین ماهانه  6 میلیون تومان  و حقوق راننده را 8 میلیون در ماه برآورد کرد و گفت:  جمع این هزینه ها در ماه با یک حساب سر انگشتی ساده، نزدیک به 33.5 میلیون تومان است. 

او تاکید کرد: این هزینه ها، در حالی برای مالکان ناوگان سنگین وجود دارد که درآمد صافی رفت و برگشت تهران بندرعباس در ماه نزدیک ۱۷میلیون تومان است.

این راننده کامیوندار ادامه داد: با احتساب تعطیلات و بی باری و توقف و خواب کامیون برای انجام تعمیرات باید پرسید درآمد یک کامیون چند میلیون تومان است که نزدیک ۳۴میلیون هزینه، دارد؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    چرا خبرنگاران مشکل سختی کار رانندگان را که هنوز اجرایی نشده و مشکل هشت سال سنوات 72تا80 رانندگان را که حتی قبول ندارند که بقیه را دوباره از خود راننده بگیرند وهشت سال را کامل نمایند به گوش رییس جمهور نمی رسانند مگر دولت مردمی نیست مگر رانندگان هم از مردم نیستند پس با تشکر از خبرنگاران این دو مشکل قابل حل شدن را به گوش رییس جمهور برسانید