| کد خبر: 238090 |

◄ نگهداری ۳ هزار و ۹۷۸ کیلومتر از رویه‌ راه‌های شریانی

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: در سه ماهه نخست دولت سیزدهم نگهداری ۳ هزار و ۹۷۸ کیلومتر از رویه‌ راه‌های شریانی، نگهداری ۴۱۱ کیلومتر انواع رویه راه‌های فرعی و ۳۴۷ کیلومتر انواع رویه راه‌های روستایی از جمله اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به شمار می‌رود.

تین نیوز

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: در سه ماهه نخست دولت سیزدهم نگهداری ۳ هزار و ۹۷۸ کیلومتر از رویه‌ راه‌های شریانی، نگهداری ۴۱۱ کیلومتر انواع رویه راه‌های فرعی و ۳۴۷ کیلومتر انواع رویه راه‌های روستایی از جمله اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به شمار می‌رود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، در این بازه زمانی اخیر ۳ هزار و ۹۷۸ کیلومتر از راه‌ها با هدف نگهداری و ایجاد سطح سرویس مناسب در راه‌های شریانی کشور تحت اقدامات نگهداری رویه‌ راه‌ها قرار گرفته‌اند.

در این راستا، انجام عملیات بهسازی و روکش آسفالت، ماسه آسفالت و بازیافت سرد و گرم به طول یک‌هزار و ۵۵۵ کیلومتر شامل آزادراه، بزرگراه و راه اصلی شریانی بخشی از این آمار به‌شمار می‌رود. برای انجام روکش سطح راه‌های شریانی کشور، یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۸۸۳ تن آسفالت استفاده و پخش شده است.

همچنین در این مدت، یک‌هزار و ۹۸ کیلومتر عملیات روکش‌های دوغابی و حفاظتی رویه‌ راه‌ها مانند فوگ سیل، چیپ سیل، اسلاری سیل، آسفالت سرد/ردمیکس و میکروسرفیسینگ انجام شده است.

آن گونه که در این گزارش آمده است، ۷۳۱ کیلومتر عملیات درزگیری و ۵۹۴ کیلومتر لکه‌گیری آسفالتی معادل با مصرف ۴۶۳ هزار و ۱۵۸ تن آسفالت اقدام دیگر این سازمان در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

همچنین در زمینه ایمنی راه‌ و حریم و همچنین حفظ و نگهداری وضعیت موجود راه‌ها در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم، ۷۰۳ پروژه در سطح کشور انجام شده است. این پروژه‌ها شامل تجدید خط‌کشی راه‌ها به‌ طول ۲۱ هزار و ۸۲ کیلومتر خط، نگهداری سیستم‌های روشنایی به طول یک‌هزار و ۵۵۹ کیلومتر به‌ همراه ۷۹۱ مورد روشنایی تقاطع‌ها می‌شود.

تعمیر و نگهداری یک‌هزار و ۸۷۳ کیلومتر حفاظ بتنی و ۴۹۳ هزار و ۱۷۸ کیلومتر حفاظ فلزی (گاردریل) و همین‌طور ۱۴۰ هزار و ۷۷۳ عدد علائم ایمنی جاده‌ای و اجرا و اصلاح ۲۷ کیلومتر شیب شیروانی راه‌ها از دیگر پروژه‌های ایمنی راه و حریم هستند.

در حوزه نگهداری راه‌های فرعی نیز ۴۱۱ کیلومتر انواع رویه شامل ۱۵۴ کیلومتر آسفالت گرم، ۶۶ کیلومتر آسفالت سرد، ۷۲ کیلومتر ماسه آسفالت، ۱۳ کیلومتر چیپ سیل، ۶ کیلومتر بازیافت، ۳۳ کیلومتر میکرو سرفیسینگ/اسلاری سیل و ۶۷ کیلومتر فول سیل انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.