| کد خبر: 236772 |

◄ جاسازی ماهرانه مواد مخدر داخل محموله صادراتی+ فیلم

مشکل از بازرسی داخلی است که اجازه خروج و صدور می دهد. در کشورهای خارجی نه تنها بر امر قاچاق، بلکه بر کیفیت کالا هم نظارت دقیق می شود تا نام محصولات کشور به هیچ‌ وجه خدشه دار نشود.

تین نیوز

 سه روز پیش بود که خبر توقیف محموله سیب ایران در ترکمنستان به دلیل جاسازی مواد مخدر داخل این سیب ها در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس این خبر که به طور گسترده در فضای مجازی منتشر و با واکنش منفی کاربران مواجه شد، ماموران گمرک کشور ترکمنستان، پس از بررسی یک کامیون ارسالی حامل سیب، متوجه جاسازی «مت‌آمفیتامین» در داخل میوه‌ ها شدند.

مت‌آمفتامین (Methamphetamine) که در بازار سیاه با نام شیشه (crystal) نیز شناخته می‌شود، یک ماده روانگردان، محرک سیستم عصبی مرکزی و اعتیادآور است.

یکی از کاربران شبکه های شبکه های اجتماعی در این زمینه گفت: این گونه افراد که با حیثیت جامعه بازی می کنند مستحق اشد مجازات هستند و هر کسی که در این ارتباط مقصر است باید متناسب با جرم مجازات شود.

بیشتر بخوانید:

کاربر دیگری عنوان کرد: مشکل از بازرسی داخلی است که اجازه خروج و صدور می دهد. در کشورهای خارجی نه تنها بر امر قاچاق، بلکه بر کیفیت کالا هم نظارت دقیق می شود تا نام محصولات کشور به هیچ‌ وجه خدشه دار نشود.

یکی دیگر از کاربران تاکید کرد: در این زمینه گمرک نقش نظارتی مهمی دارد که معمولا به دلایل مختلف نمی تواند متناسب با این جایگاه مهم  نظارت لازم را اعمال کند.

به گزارش تین نیوز، کاربر دیگری نیز افزود: مشکل از عواملی چون ضعف ساختار، کمبود تجهیزات و امکانات، ضعف تخصص، کمبود بودجه و ... است.

یکی دیگر از کاربران نیز با اشاره به وجود دستگاه های مدرن و پیشرفته برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و دیگر کالاها در گمرکات اغلب کشورهای منطقه، از مسئولان گمرک کشور خواست نسبت به تجهیز بیشتر گمرکات مرزی به دستگاه های مدرن اقدام کند.

به گفته یکی از کاربران آموزش و استفاده بیشتر و بهتر از سگ های مواد یاب نیز می تواند مانع از قاچاق از مرزهای کشور شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.