| کد خبر: 234301 |

◄ وزیر پیشنهادی صمت: قیمت سیمان را به قیمت قبلی بر می گردانیم

وزیر پیشنهادی صمت ضمن تشریح برنامه های خود گفت: تلاش می‌کند که با کنترل بازار، قیمت سیمان را به قیمت قبلی خود بازگرداند.

تین نیوز

وزیر پیشنهادی صمت ضمن تشریح برنامه های خود گفت: تلاش می‌کند که با کنترل بازار، قیمت سیمان را به قیمت قبلی خود بازگرداند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیدرضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صمت در جلسه علنی امروز مجلس در دفاع از برنامه هایش گفت: ایران در سال ۱۴۰۴ باید چنین ویژگی هایی داشته باشد، دست یافته به جایگاه اول علمی، اقتصادی و فرهنگی در سطح منطقه آسیای جنوب غربی، با تاکید بر جنبش نرم افزاری و تولید علم، رشد پر شتاب و مستمر اقتصادی، ارتقاء نسبی سطع درآمد سرانه و رسیدن به اشتغال کامل.

وی ادامه داد: ما برای تحقق این چشم انداز وظیفه سنگینی داریم، باید عقب ماندگی ها را جبران کنیم و یا با تمرکز بر تحقق تمدن نوین اسلامی ملت ایران را به عرش برسانیم که تنها راه و موثرترین راه تعالی مردم ایران تحقق تمدن نوین اسلامی می باشد.

فاطمی امین با بیان اینکه بخش ها و وظایف وزارت صمت بسیار گسترده است، عنوان کرد: ۹ موضوع دغدغه همه ماست، تنظیم بازار؛ شاهد آشفتگی های زیادی در بازار هستیم، چرا اینگونه است؟ دولت کجا است؟ اگر دولت قوت داشته باشد نباید به ادامه این وضع اجازه دهد، تورم؛ این موضوع بیماری مزمن اقتصاد ما می باشد که درمان آن ۳ سال زمان می خواهد و در دولت سیزدهم به رفع آن تاکید داریم، نقدینگی، تولید و نرخ ارز در این حوزه اهمیت فراوانی دارد، باید برای کاهش و رفع تورم به این سه حوزه توجه کنیم.

وی افزود: متاسفانه سامانه جامع تجارت عملیاتی نشد، تا پایان سال این سامانه را عملیاتی می کنیم تا در کنترل بازار، جلوگیری از قاچاق و پیشگیری از مفاسد موثر عمل کند، و اما دغدغه دیگر تولید؛ ما مطالبات رهبری را در این حوزه محقق می کنیم و به تامین مواد اولیه و رفع موانع برای تا پایان سال تاکید داریم.

وزیر پیشنهادی صمت گفت: با اجرایی کردن سامانه جامع تجارت و با تمرکز بر تولید و تعادل بخشی بازار ارز می توانیم به زودی با کنترل بازار، قیمت سیمان را به قبل زمان قطعی های برق بازگردانیم که البته همکاری ویژه مجلس را هم‌ می طلبد، ساختن ایران کار مشترک همه ما است، همه شما در حوزه انتخابیه خود شاهد تعطیلی واحد تولیدی هستید، دولت نباید بنگاه داری کند ولی موظف است بازار سازی کند که  اگر اینجانب رای اعتماد اخذ کنم خود را شریک تمامی واحدهای تولیدی فرض می کنم نه رقیب، اگر بخش خصوصی موفق باشد دولت نیز موفق است، تاکید ما بر حمایت بخش خصوصی می باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.