| کد خبر: 232412 |

رپرتاژآگهی

◄ تاثیر ناوگان سبک بر حمل‌و‌نقل جاده ای

حمل و نقل جاده‌ای با عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های معرفی می شوند که برای جابجایی و حمل بار از آن استفاده می‌شود.

تین نیوز

حمل و نقل جاده‌ای با عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های معرفی می شوند که برای جابجایی و حمل بار از آن استفاده می‌شود. حمل بار می‌تواند شامل کالاهای مختلف، محصولات متفاوت و یا حتی انسان‌ها باشد. ما در زندگی بارها و بارها از سیستم حمل و نقل جاده‌ای استفاده می‌کنیم و در واقع طی سال های اخیر در خصوص حمل و نقل اثاثیه و وسایل منزل خوشبختانه شرکت‌های متعددی روی کار آمده‌اند که می‌توانند کمک های بسیار زیادی در این حوزه به ما داشته باشند.

 حمل و نقل جاده‌ای که برای حمل بار و کالا مورد استفاده قرار می گیرد و شامل انواع مختلفی می باشد در واقع برای اینکه هر جا به جایی انجام شود نیاز به یک وسیله حمل و نقل خاص وجود داشته است مثلاً اگر برای حمل مسافر بخواهند جابجایی را انجام بدهند از ماشین های شخصی و اتوبوس‌ها استفاده می‌کنند اما وقتی که صحبت از حمل بار باشد با توجه به نوع بار مسافت جابجایی و میزان حجم و وزن بار یک ماشین برای حمل وسایل از شهر مبدا به مقصد انتخاب می گردد.

انواع ماشین های حمل بار

وسایل نقلیه ای که به واسطه آنها حمل بار انجام می‌شود شامل موارد مختلفی می باشد که ما می توانیم آنها را به دسته بندی‌های زیر تقسیم کنیم:

  • ماشین های کوچک و سبک شامل انواع ماشین ها مانند وانت پیکان شهرستان  وانت پراید( این نمونه ماشین ها بیشتر برای وسایل کم کم حجم هستند و وزن کمی دارند مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً در باربری های بین شهری این‌گونه ماشین ها کاربرد داشته اند)
  • نیسان بار برای شهرستان که حداکثر دو تن بار را جابجا میمند
  • ماشینهای باری نیمه سنگین که شامل ماشین هایی همچون خاور، کامیون، هیوندا و غیره می باشد.
    • ماشین های باری سنگین که برای بارهای سنگین با مسافت های طولانی وارد استفاده واقعی می‌شود که می‌توان به تریلی، ترانزیت، کمپرسی و غیره اشاره نمود.
  • عوامل موثر بر حمل و نقل

حمل و نقل عوامل متعددی وجود دارند که تاثیر بسیار مستقیمی داشته اند که می توانیم به صورت کلی به مواردی چون مسافت، نوع ماشین حمل بار، حوادث و تصادفات شرایط آب و هوایی اشاره کنیم.

نوع ماشین حمل بار شامل ماشین های سبک و سنگین و نیمه سنگین می‌شود که شما برای انتخاب هر کدام از این ماشین ها باید به نوع باری که قرار است جابجا کنید دقت کنید و سپس یکی از این انواع ماشین های حمل و نقل را استفاده نمایید.

انتخاب ماشین باربری در حمل بار

  • برای افرادی که میخواهند هزینه کمتری را در خصوص حمل و نقل پرداخت کنند بهتر است که از ناوگان سبک استفاده نمایند. مثلاً وانت بارها به نسبت کامیونت ها دارای قیمت ارزان‌تری می باشند و به جز خدمات محبوب سرویس حمل و نقل به شمار می‌رود و به همین جهت اگر شما حمل بارتان نیاز به ناوگان سنگین ندارد بهتر است که از ماشین های استفاده کنید که به عنوان ناوگان سبک شناخته می‌شود.

 البته در عین حال اینگونه ماشین ها می توانند وسایل سنگین مثل ماشین لباسشویی، یخچال، کمد و... را نیز جابجا کنند. برای جابه جایی درون شهری و برون شهری می توان از ناوگان سبک استفاده نمود و وانت ها به عنوان یکی از بهترین ماشینهای محسوب می‌شوند که می‌توانند در حمل بار به ما کمک کند. اما شما علاوه بر پیدا کردن این ناوگان سبک بلکه نیاز به  رانندگانی می باشد که قرار است با خودروی مورد نظر این جابه جایی را برای ما انجام بدهند. پس رانندگانی می‌توانند با موفقیت حمل بار را انجام بدهند که در کارشان با تجربه و حرفه‌ای باشند.

  • اگر از ناوگانی همچون وانت برای حمل بار خود استفاده می کنید نیاز است که شامل یک سری ویژگی ها باشد و برای جابجایی وسایل نیز حتماً به کارگران حرفه ای و آشنا به کار نیاز داشته و در هر صورت یک وانت خوب به عنوان ناوگان سبک باید دارای اندازه مناسب، اتاقک مناسب، راننده شایسته و کارگر اسباب کشی با تجربه باشد.

تعرفه انتخاب ناوگان سبک

همانطور که اشاره کرده ایم یکی از تاثیرهای مستقیمی که انتخاب ناوگان سبک بر حمل و نقل داشته است بر روی هزینه ها و تعرفه های جابه جایی وسایل می باشد. اگر شما برای جابه جایی وسایلتان از کرایه وانت بار استفاده نموده اید باید بدانید که با توجه به نوسانات بازار برای اگاهی از منصفانه ترین قیمت ها باید با کارشناسان شهرستان بار تماس بگیرید. همچنین قیمت کرایه بار با توجه به میزان مسافت، نوع بار و.... تعیین می گردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ر 0 0

    چراوانت نیسانها مثل بقیه کامیونها نباید کارت هوشمند کارت سلامت بارنامه داشته باشند چرابدون مدارک درجاده هابارجابجا می کنند وکنترلی ازجانب پلیس انجام نمی شود چه فرقی بین راننده کامیون ونیسان وجود دارد چرمثل کامیونها ساماندهی نمی شوند