| کد خبر: 229874 |

سخنگوی ستاد ملی کرونا:

طرح ترافیک در تهران از فردا لغو می‌شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طرح ترافیک در تهران از فردا (یکشنبه) به مدت یک هفته لغو می‌شود و برگزاری مراسم شب های احیا در ماه رمضان نیز با رعایت دستورالعمل‌های مصوب مجاز است.

تین نیوز

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طرح ترافیک در تهران از فردا (یکشنبه) به مدت یک هفته لغو می‌شود و برگزاری مراسم شب های احیا در ماه رمضان نیز با رعایت دستورالعمل‌های مصوب مجاز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی روز شنبه پس از برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهوری اعلام کرد: طرح ترافیک در تهران از فردا (یکشنبه) به مدت یک هفته لغو می شود. یکی از مسائلی که نگران کننده است وجود مترو و حمل و نقل عمومی است که باعث انتقال بیماری می شود به خصوص اینکه در این فضاها فاصله گذاری وجود ندارد. امیدواریم این تصمیم به خصوص در کلانشهر تهران تا حدی کمک کند که شیوع بیماری کم شود. این هفته طرح ترافیک برداشته می شود و برای ادامه آن در هفته های بعد تصمیم گیری خواهد شد.

*برگزاری شب های احیا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مصوب

وی درباره مراسم ماه رمضان نیز گفت: از جمله مصوبات این جلسه این بود که مراسم شب های قدر و احیا از جمله نماز عید فطر در ماه رمضان در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل ها برگزار شود و در شهرهای قرمز و نارنجی حتما مراسم شبهای احیا و نمازها باید فضای باز برگزار شود، مدت مجاز برگزاری این مراسم حداکثر دو ساعت و برای نمازها نیم ساعت است. ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ شب نیز فقط در شبهای قدر برداشته می شود.

*پروتکل شکنی در ترددهای بین شهری

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: آمار تردد بین شهری در جاده ها نیز از ۱۴ تا آخر فروردین نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد بیشتر شده در حالیکه  ۳۰۱ شهر قرمز، ۹۵ شهر نارنجی،  ۴۵ زرد و هفت شهر آبی داریم. افزایش ترددها ناشی از این است که در خیلی از استانها پروتکل های منع ترددها رعایت نمی شود و نوعی پروتکل شکلی انجام می شود.

ادامه دارد...

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.